משקיעי גבעות עונים ליחימוביץ': "כורה לעצמך קבר פוליטי"

משקיעי הנפט והגז הקטנים משיבים ליחימוביץ': "שלחנו לך מכתב ובו התחננו להיפגש אתך, שתראי את הפנים שלנו, שתשמעי אותנו, וזו תגובתך? השתלחות פרועה?"

משקיעי הנפט והגז הקטנים סוערים נוכח הביקורת שפרסמה חה"כ שלי יחימוביץ', אשר השוותה אותם למהמרי קזינו וטענה כי הם יהוו נטל על ילדיהם בזקנתם, וממהרים להגיב. במייל ששלח היום (ב') נתן קירשנבאום, משקיע גבעות שטוען כי ביקש (יחד עם משקיעים נוספים) להיפגש עימה, הוא טוען כי יחימוביץ' כורה לעצמה "קבר פוליטי".

להלן מכתבו המלא של קירשנבאום:

שלי,

שלחנו לך מכתב ובו התחננו להיפגש אתך, שתראי את הפנים שלנו, שתשמעי אותנו, וזו תגובתך - השתלחות פרועה ברבבות משקיעים? האם אין כאן איבוד עשתונות?

שלי, מרוב פופוליזם את כורה לעצמך קבר פוליטי. רוצה להצטרף לשטייניץ, שבקרוב יהיה מת פוליטי מהלך? הגרעין הקשה של המשקיעים הקטנים מונה כמה רבבות, שמתכננים בימים אלו התפקדות המונית לליכוד - יחד עם משפחותיהם - והדחת שטייניץ, אם ששינסקי יעבור. בכנסת הבאה תכירי את נציגינו, שישימו קץ להתעללויות במשקיעים בשוק ההון.

מלבדם, יש מאות אלפי משקיעים בסקטור האנרגיה, לא כולל קופות הפנסיה והגמל של כולנו, שנציגם יצא בחריפות נגד ששינסקי. כל עם ישראל ישלם על ששינסקי: בהעלאת מחירי הדלק והחשמל, בזיהום סביבה שפוגע בבריאותם של מליונים, והחמור מכל - בתלות אסטרטגית מטורפת במצרים בעידן פוסט-מובראק.

רשמי לפניך את תסריט הבלהות: מבצע צה"ל שלא ימצא חן בעיני העם המצרי יוביל להורדת השאלטר של המדינה. ללא ירייה אחת יורידו את ישראל על ברכיה. שלא לדבר על האחים המוסלמים ושנאת ישראל, שבזכותה יש הפסקות חשמל במצרים בחורף! ומי יהיה חתום על האיוולת במדינת חלם כפוית הטובה, ששוחטת את התנגולות שמטילות ביצי זהב, ארץ אוכלת משקיעיה?

את ודומייך, שהלכו שולל אחרי הקמפיין הממומן להפליא נגד סקטור האנרגיה, ששטף לכל המדינה את המוח במנגנון הגנה גאוני: כל מי שמעז להתנגד מסומן מיד כעובד של תשובה. ומי עומד מאחורי הקמפיין הזה? ארגוני שמאל פוסט-ציוניים, כמו הקרן לישראל חדשה (מממני תעמולת הזוועה נגד ישראל, העמדה לדין של בכירי צה"ל, עדאלה…), והאינטרסים של הגז המצרי, ששולטים בכלי תקשורת מרכזיים בארץ, והמבין יבין.

לא עובדת בשביל אף טייקון? את עובדת ועוד איך, ובחינם. עד כה אספו משקיעי רציו מעל 200,000 ש"ח תרומות באתר שלהם (http://www.net-im.co.il/Donation) - עוצמת המחאה העממית. יש מאחורינו טייקון? את מכתבינו אליך אף אחד לא פרסם, ואילו תגובתך זכתה לפרסום נרחב. זה משחק הוגן? למישהו יש פה עדיין אשליות?".

באותו מכתב שכאמור המשקיעים שלחו ליחימוביץ', הם כתבו לה, בין היתר, כי "מחקת אותנו כבני אדם, על משפחותינו וחסכונותינו וילדינו. טפלת עלינו שקר גדול. גם את נפלת קורבן למכונת התעמולה המשומנת והגאונית. את יודעת כמה ח"כים שהתחננו אליהם שיעזרו לנו הודו שהם פשוט מפחדים, הם מפחדים שמיד יגידו שתשובה קנה אותם! אנחנו רוצים להיפגש אתך. תסתכלי לנו בעיניים! אנחנו אזרחים קטנים שהמדינה שלהם בגדה בהם ומביאה עליהם חורבן".

"שרפת לנו את הכסף"

אין זה המכתב היחיד ששיגרו המשקיעים הקטנים לעבר יחימוביץ'. במכתב אחר, עליו חתום רוני יהודה מחדרה ("משקיע ישראלי קטן בגבעות עולם, הזדמנות ישראלית וישראמקו"), נכתב כי "הפופוליטיקאית ח"כ שלי יחימוביץ', כנראה שקצת התבלבלת כשיצאת למאבק נגד תעשיית הגז והנפט הישראלית, כי הטייקונים האמיתיים הם המשקיעים הקטנים שמחזיקים 70% מהתעשייה ולתשובה יש רק 10%. אז במי את נלחמת אם לא במאות אלפי משקיעים קטנים, הבוחרים שלך, אנשים שהשקיעו חסכונות ובנו כאן תעשיית אנרגיה. משהו שחברת כנסת כמוך היתה אמורה לקדם, ולא האזרחים.

"פופוליטיקאית יקרה, תעשיית האנרגיה מסוכנת, אך פוליטיקאים ברחבי העולם הנאור מעבירים תקציבי ממשל כדי לקדם עצמאות אנרגטית או דואגים להגן על המשקיעים, כי זהו אינטרס לאומי. לקרוא למי שעושה את העבודה שלך 'מהמר' זו רמה חדשה של חוצפה מצידה של זו שאמורה לדאוג לפנסיה שלנו.

"הפופוליטיקאית יחימוביץ', את נמצאת כרגיל בעוד מאבק פופוליסטי מבלי לבדוק את העובדות. לנו אין דרך להזיזך מעמדתך, כי ברגע בו את בוחרת מטרה את יוצאת למסע צלב ולא יעזור גם אם תדברי ישירות עם כל אחד מהאנשים שייפגעו עקב המאבק שלך להלאים רטרואקטיבית את כספם, את חסכונותיהם ואת הפנסיה של עם ישראל שאת מתיימרת לייצג. אם היית מוכנה לענות לטלפונים שלנו ולהפגש עימנו, היית מגלה כמה דברים. אבל גם את וגם אנשי לשכתך משום מה מנתקים לאזרחים בפנים את הטלפון כשהם מבקשים להפגש עימך ולהסביר לך את מה שעובר עליהם. איך זה כשחבר מפלגה מתקשר אליך את תמיד עונה?

"חברת הכנסת הפופוליסטית שלנו, את מתבלבלת. רצית לפגוע בתשובה - אבל שרפת לנו את הכסף שהרווחנו ביושר".