מניית היום: מי מזנקת ב-23% לאור הסכם מיזוג עם גינקו?

הסכם עקרונות לרכישת גינקו חיפושי נפט כנגד הקצאת 90% מאוראלי ■ הניסיון של גינקו להפוך לחברה בורסאית נובע מהצורך לגייס כסף אשר ישמש למימון פעילות החיפושים

השלד הבורסאי אוריאלי , הנמצא בשליטת יו"ר חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, רונן צלניר, ושותפיו אבי טולדנו ואילן ניר מדווח היום (ג') לבורסה כי התקשר בהסכם עם גינקו חיפושי נפט, שבשליטת רמי קרמין ויאיר קרני, לפיו החברה תרכוש את מלוא הון המניות וזכויות ההצבעה של גינקו בדרך של החלפת מניות ובתמורה להקצאת מניות של החברה שתהוונה כ-90% מהון המניות המונפק והנפרע ומזכויות ההצבעה בחברה.

נזכיר כי בתחילת החודש נודע על מגעים שמנהלת גינקו להתמזגות עם השלד הבורסאי אוריאלי. תוך 21 ימים יגובש חוזה, העסקה תבוצע לאחר קיומם של מספר תנאים מתלים.

נכסי הנפט של גינקו כוללים כיום שני רישיונות בבעלות מלאה באזור ים המלח, "לובה" ו"שחר", ונוסף לכך מחזיקה החברה יחד עם השותפות המוגבלת זרח מחצית מרישיון "אורלי", שנמצא אף הוא באזור ים המלח, ומחצית מהיתר החיפושים הימי "גוליבר".

הניסיון של גינקו להפוך לחברה בורסאית נובע מהצורך לגייס כסף אשר ישמש למימון פעילות החיפושים, כאשר על הכוונת עומד ביצוע הקידוח ברישיון "שחר", הנמצא מדרום לצומת הערבה.