הצלחה לביוקנסל: התרופה לטיפול סרטן המוח נמצאה יעילה

הדגימה עיכוב משמעותי של 60% בהתפתחות גידולי סרטן המוח בחיות ■ ביוקנסל: אינדיקציה חיובית ליעילות התרופה לטיפול בסרטן ראשוני של המוח מסוג גליובלסטומה

חברת הביופרמצבטיקה ביוקנסל העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, מדווחת היום (ג') על תוצאות מוצלחות במחקר פרה קליני שבוצע בתרופת הדור הבא של החברה, BC-821, בטיפול בסרטן המוח בחיות.

במחקר, שנערך על ידי ד"ר דורון עמית במעבדות האוניברסיטה העברית בראשותו של פרופ' הוכברג המדען הראשי של ביוקנסל ומייסדה, נבחן השימוש בתרופה BC-821בעכברים החולים בסרטן ראשוני של המוח (מסוג גליובלסטומה). ממצאי המחקר הראו כי התרופה החדשה הצליחה לעכב משמעותית את התפתחות גידולי סרטן המוח בחיות בכ-60% (בנפח הגידולים), בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא קיבלה טיפול.

להערכת החברה, התוצאות מהוות אינדיקציה חיובית בדבר יעילות מתן התרופה BC-821 לטיפול בסרטן ראשוני של המוח מסוג גליובלסטומה.

בכך מצרפת ביוקנסל את התרופה החדשה, BC-821, לצנרת המו"פ של החברה לטובת בחינת האפשרויות לכניסה לניסויים בהתוויות סרטן חדשות בהן יש ביטוי גבוה לגן IGF2. זאת לצד התרופה המובילה של החברה, BC-819, שהשלימה לאחרונה בהצלחה עמידה ביעדי הניסוי הקליני Phase I/IIa בטיפול בסרטן הלבלב, תוך הצגת פרופיל בטיחות מצוין והוכחת יעילות ראשונית משמעותית ונמצאת בניסויים קליניים בסרטן שלפוחית השתן (Phase IIb) ובסרטן השחלות (Phase I/IIa).

החברה מדווחת כי תבחן את המשך הפיתוח של התרופה BC-821 לסוגי סרטן שבהם יש ביטוי גבוה לגן IGF2 בהתאם לתוצאות ניסויים נוספים בחיות בסוגי סרטן אלו שהחברה מתכוונת לבצע והמשאבים שיעמדו לרשות החברה.

מייסד ביוקנסל והמדען הראשי פרופ' אברהם הוכברג אמר "התוצאות שהדגימה התרופה החדשה בחיות בסרטן המוח מרחיבות את הפלטפורמה הטכנולוגית של ביוקנסל".