כחלון: חברות הסלולר יחויבו להציע חבילות בחיוב מוגבל

הלקוח יוכל לקבוע מראש את תקרת הוצאותיו, בתעריפים נמוכים ממסלולי הפרי-פייד הקיימים ותוך התראה מראש על סיום חבילה ■ במשרד לא צופים התנגדות מצד חברות הסלולר

גל התיקונים הצרכניים שמנהיג משרד התקשורת נמשך: כעת מפרסם המשרד שימוע שמטרתו לחייב את חברות הסלולר ליצור מסלולים מיוחדים המאפשרים להגביל את התשלום החודשי עבור שירותים במכשיר הטלפון הנייד.

מאחורי ההסדרה, מסבירים במשרד, עומד הצורך של לקוחות - בפרט של הורים לילדים - לשלוט על רמת ההוצאות שלהם או של ילדיהם.

בשימוע לחברות נקבע כי החברות יציעו למנויים לפחות 5 "סלים מוגבלים" במקביל לחבילות הקיימות, כשעם ניצול 75% מיתרת האשראי שנקבעה מראש יקבל הלקוח התראה מטעם החברה באמצעות מסרון (SMS). הודעה דומה תתקבל גם לאחר ניצול 95% מסך האשראי.

כדי למנוע אפשרות של קביעת תעריפים גבוהים במיוחד בתוכניות המוגבלות, כפי שנוהגות היום החברות בתוכניות הפרי-פייד, קובע המשרד כי אלה יתומחרו על-ידי חברות הסלולר בהתאם לח-5 המסלולים הנפוצים ביותר באותה עת.

ההחלטה התקבלה בהתאם לדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה בהשתתפות נציגי משרד התקשורת וחברות הסלולר ובעקבות הצעת חוק פרטית של ח"כ מאיר שטרית בנושא. הנושא, מדגישים במשרד, כבר נדון עם חברות הסלולר בעבר והובעה נכונות מצדן למהלך, כך שלא צפויה התנגדות למהלך.

עקרונות התיקון לרישיון המפעילים הסלולריים הועברו למפעילים, והם התבקשו להעביר את התייחסותם לא יאוחר מ-10 ימי עבודה.