יחיאל ספקטור: "אני לא הופך צעיר יותר, ומחפש שותפים"

יצרנית גלאי האש ספקטרוניקס הודיעה היום כי בעל השליטה בחברה מנהל מגעים למכירת חלק מאחזקותיו לידי משקיעים אסטרטגיים או פיננסיים

יצרנית גלאי האש ספקטרוניקס הודיעה היום (ג') כי בעל השליטה בחברה, יחיאל ספקטור, מנהל מגעים למכירת חלק מאחזקותיו לידי משקיעים אסטרטגיים או פיננסיים. "אין לי נטייה לפרוש ואני לא חושב על הפנסיה, אבל אני לא נהפך לצעיר יותר, ומחפש שותפים סולידיים שיהיה אפשר לעבוד איתם הרבה שנים" הסביר היום ספקטור, 66, ל"גלובס" את הרקע למהלך.

לגבי הרווח שעשוי להיווצר לו אם אכן תתבצע עסקה, אמר ספקטור, המחזיק בכ-35.2% ממניות החברה, כי "יש כאן פגישה עם כסף, אבל זה ממש לא משמעותי בשבילי. אין לי מחסור וגם אין לי על מה להוציא את הכסף".

ספקטרוניקס עוסקת בפיתוח וייצור מערכות לגילוי ושיכוך התפוצצויות וגילוי אופטי של אש וגזים מסוכנים. החברה, שהוקמה בשנות ה-70, הונפקה בבורסה ב-1982 ומעסיקה היום כ-200 עובדים, רובם במפעלה בשדרות, והיתר במתקנים בארה"ב.

בשנת 2007 הפכה החברה לשותפה אסטרטגית של חברתBAE האמריקנית, אשר סיפקה רכבים משוריינים לצבא ארה"ב בהם הותקנו הגלאים של ספקטרוניקס. בשנה זו הפכה לבעלת עניין בחברה קרן ההשקעות ההולנדית דוקור, אשר רכשה בין היתר את מניות אינספייר בחברה, והיא מחזיקה כעת ב-19.8% מהון המניות. בעל מניות נוסף הוא יואל קרסו, המחזיק 10.5% מהון המניות.

יישאר בעל שליטה

בדיווח היום מסרה החברה כי במידה שהעסקה תצא לפועל, ספקטור ימשיך להיות בעל השליטה, כך שהוא לא צפוי למכור יותר מ-10% מהון המניות. המגעים למכירת אחזקותיו של ספקטור מתנהלים לאחר שמניית החברה טיפסה מתחילת השנה ביותר מ-80%, הודות לשיפור משמעותי בתוצאותיה.

את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה ספקטרוניקס עם הכנסות של 61.5 מיליון דולר, עלייה של 62.3% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009, כשהזינוק בהכנסות הביא לכך שהרווח הנקי יותר מהוכפל, והגיע ל-22 מיליון דולר. מתחילת השנה חילקה ספקטרוניקס שני דיבידנדים, בהיקף מצטבר של 16 מיליון שקל. החברה נסחרת כעת בשווי של 44.5 מיליון שקל, לאחר שהיום הוסיפה לערכה 3.5%.