אהרונוביץ' ליועמ"ש: בחן את מינוי יעקב גנות למנכ"ל משרדי

מאז נחשף כי השר לביטחון פנים מעוניין למנות את גנות למנכ"ל משרדו נשמעו קולות שקראו לבטל את המינוי, זאת משום שגנות הואשם בעבר בשוחד והפרת אמונים וזוכה מחמת הספק

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקש היום (ג') מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבחון את החלטתו למנות את יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל משרדו - כך דווח בגלי צה"ל.

הפנייה ליועץ המשפטי באה בתגובה לסערה הציבורית שפרצה בעקבות ההודעה על המינוי של גנות, שהתפטר לאחרונה מתפקידו כמנכ"ל משרד התחבורה. שר התחבורה, ישראל כץ, מסרב כעת להחזירו לתפקיד גם אם לא ימונה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר הבוקר כי הם לא עוסקים כעת במינוי מנכ"ל חדש.

אהרונוביץ' הודיע אתמול (ב') כי הוא שוקל מחדש את המינוי עקב הביקורת במשרד לביטחון פנים ובמשטרה. מאז נחשף כי ברצונו של השר אהרונוביץ' למנות את גנות למנכ"ל משרדו, נשמעו קולות שקראו לבטל את המינוי.

הסיבה לכך היא שגנות הועמד לדין בעבר והואשם בעבירות שוחד והפרת אמונים. בית המשפט העליון זיכה את גנות מחמת הספק, אך השופטים מתחו עליו ביקורת קשה, מה שמנע ממנו לכהן כמפכ"ל המשטרה, מינוי שכמעט זכה לקבל בשנת 2007.

גם התנועה לאיכות השלטון הצטרפה למבקרים והביעה התנגדות למינוי גנות, המשמש כיום כמנכ"ל משרד התחבורה והיה בעבר נציב שירות בתי הסוהר, לתפקיד הרגיש שיאפשר לו להיות סוג של "מפכ"ל-על".