אוסמאנוב: "אגדיל את אחזקותי בארסנל ל-29.99%"

האם המיליארדר בדרך להפוך לבעלים של "התותחנים"? "אי אפשר לדעת מה יקרה בחיים", אמר הרוסי, שלאחר השלמת המהלך יצטרך רק 0.1% נוספים כדי להפוך לבעל השליטה

אלישר אוסמאנוב, המיליארדר הרוסי שמחזיק ב-26.9% מהבעלות על ארסנל באמצעות חברת Red and White Holdings, רמז היום (ג') כי הוא עשוי להפוך בקרוב לבעלים של מועדון הפרמיירליג.

"בחרתי להשקיע כסף ניכר בארסנל כי מדובר על אחד ממועדוני הכדורגל הכי מסודרים בעולם", אמר טייקון המתכות לתחנת טלוויזיה ברוסיה. "יש לקבוצה הזאת את אחד האצטדיונים הכי טובים שיש, ומוביל אותה ארסן ונגר, שהוא מאמן גאון.

"כיום, יש לנו 27% מהמועדון", הוסיף אוסמאנוב, יליד אוזבקיסטן. "המטרה שלנו היא להגדיל את זה ל-29.99% וליצור חסימה. אחר כך נראה מה הלאה. אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה בחיים".

הגדלת אחוזיו ל-29.99 תהפוך את אוסמאנוב לבעל המניות הגדול ביותר של "התותחנים", לפני סטן קרונקי האמריקני, המחזיק ב-29.98%. אבל העניין היותר משמעותי מבחינת המהלך הצפוי של אוסמאנוב הוא אחר: מי מבין קרונקי או אוסמאנוב שיגיע ראשון לאחזקות של 30%, יוכל באופן אוטומטי לרכוש את המניות של יתר הבעלים ולהפוך לבעל השליטה במועדון.

יש לציין כי באפריל האחרון העמידה נינה ברייסוול-סמית' את 15 האחוזים שלה בארסנל למכירה.

בספטמבר דיווחה ארסנל על רווחי שיא של 56 מיליון ליש"ט לפני מס בעונת 2009/10, עלייה של 25% לעומת העונה שלפני כן.