מישראמקו לבנין: יוסי לוי צפוי להתמנות כמנכ"ל החברה

דיווחים בסוף נובמבר: משפחת גרמזיאן הקנדית רכשה את השליטה בחברה, שמניותיה נסחרות ברשימת השימור ■ לוי צפוי לעזוב את תפקידו בישראמקו באמצע מארס 2011

מישראמקו לבנין : מנכ"ל ישראמקו הפורש, יוסי לוי, צפוי להתמנות למנכ"ל חברת בנין, הנמצאת כעת ברשימת השימור של הבורסה. לוי, אשר הודיע על עזיבתו בתחילת דצמבר, צפוי לסיים את תפקידו בשותפות הגז באמצע מארס 2011.

נזכיר כי בסוף נובמבר ריכזה המניה עניין רב ומחזורים גדולים על רקע הפירסומים כי משפחת גרמזיאן מקנדה ביצעה השקעה ראשונה בבורסה של ת"א, עם רכישת השליטה בשלד הבורסאי בנין חברה להשקעות מידיו של דוד ביניאשוילי (54.7%). גרמזיאן, משפחה יהודית-קנדית שהונה נאמד במיליארדי דולרים, מתחייבת לרכז בחברה את פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל.

בהודעה לבורסה בסוף נובמבר נאמר כי "לרוכש ניסיון בתחומי חיפושי הגז והנפט, הכולל מעורבות בפיתוח והפקה של מאות בארות גז ונפט בצפון אמריקה. בנוסף, מחזיקות החברות שבשליטת הרוכש בניסיון ניהולי רב בתחומים אלו, לרבות בתחום ניהול הסיכונים".

לוי אמר ל"גלובס" ביום ההודעה על פרישתו כי "לאחר קריירה ארוכה כמנכ"ל ישראמקו שבמהלכה היה שותף בביצוע עשרות קידוחים בים וביבשה ורכישות של נכסי נפט וגז בארה"ב בהיקף של מאות מיליוני דולרים ששיאה היה בתגלית בתמר - חשתי כי מיציתי את תפקידי כמנכ"ל קבוצת אקוויטל וישראמקו. הבהרתי למר חיים צוף בעל השליטה בחברה כי ברצוני לצאת לדרך חדשה בעיסוקים פרטיים בתחום האנרגיה בארץ ובעולם. סיכמתי עם מר צוף כי אמשיך ללוות את ישראמקו ככל שיידרש כיועץ חיצוני".