1.5 מיליון טלפונים עם ווינדוס פון 7 נמכרו תוך 6 שבועות

מיקרוסופט: היקף המכירות עומד בציפיות שלה ■ המערכת והושקה בחודש אוקטובר, במה כהזדמנות האחרונה של ענקית התוכנה להטביע חותם בשוק הטלפונים החכמים

יותר מ-1.5 מכשירי טלפון סלולריים, שבהם מותקנת מערכת ההפעלה ווינדוס פון 7 של מיקרוסופט, נמכרו בששת השבועות שחלפו מאז הושקה - כך נמסר ממיקרוסופט, שציינה גם כי היקף המכירות עומד בציפיות שלה.

מערכת ווינדוס פון 7 הושקה בחודש אוקטובר, במה שנתפס על-ידי אנליסטים כהזדמנות האחרונה של ענקית התוכנה להטביע חותם בשוק הטלפונים החכמים הנשלט על-ידי אפל וגוגל.

נתוני המכירות הוצגו על-ידי אקים ברג, סגן נשיא לשיווק של חטיבת הטלפונים הניידים של מיקרוסופט, בראיון שפורסם באתר החברה. "אלו הם נתונים טובים, אבל למיקרוסופט מצפה קרב קשה", אמר האנליסט קולין גיליס מ-BGC.

על החברות שהטמיעו את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט במוצריהן נמנות HTC, דל, סמסונג ו-LG. גיליס מעריך כי 25 מיליון טלפונים עם ווינדוס פון 7 יימכרו במהלך שנת 2011. לשם השוואה, אנליסטים מעריכים כי 60 מיליון מכשירי אייפון של אפל יימכרו באותה התקופה.

עוד ציין גיליס, כי מיקרוסופט הוציאה 500 מיליון דולר על-מנת לשווק את ווינדוס פון 7 וכי הוא סבור שאם תשקיע החברה חלק מהסכום בסבסוד מחירי הטלפונים המתבססים על מערכת ההפעלה, היא עשויה להפיק מכך תועלת.

בראיון ציין ברג ש"כולנו יודעים שהתחרות בשוק הסלולריים קשה, ועלינו להתחרות במספר חזיתות".

עוד הוסיף ברג כי "אנחנו ערוכים לשחרר מספר עדכונים לווינדוס פון 7 בחודשים הקרובים, ומספר יצרניות טלפונים נוספות יטמיעו את מערכת ההפעלה במהלך השנה הקרובה".