זיאד עומרי יקים מלון של 140 חדרים בנצרת

ההשקעה המוערכת: 70 מיליון שקל ■ עומרי זכה במכרז שהוציא מינהל מקרקעי ישראל במארס האחרון למגרש של 7 דונם באזור הכביש העוקף שבין נצרת לנצרת-עילית

התיירות בגליל צפויה לקבל בקרוב זריקת עידוד: היזם זיאד עומרי, הבעלים והמנכ"ל של רשת "רנד", המפעילה מוסדות חברתיים וחינוכיים, יקים מלון של כ-140 חדרים בהשקעה של כ-70 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

עומרי, שזכה במכרז שהוציא מינהל מקרקעי ישראל במארס האחרון למגרש של 7 דונם באזור הכביש העוקף שבין נצרת לנצרת עילית, יקים בשטח מלון ברמה של ארבעה כוכבים פלוס. השטח, שממוקם ליד קריית הממשלה של נצרת ונצרת עילית, שייך מוניציפלית לנצרת וחלה עליו תוכנית מאושרת מ-2001, ששינתה את הייעוד ממגורים למלונאות.

המכרז בו זכה עומרי בזמנו לווה גם על ידי משרד התיירות ועיריית נצרת. חברת רנד, אותה ייסד עומרי ב-1989 לאחר לימודיו האקדמיים, עוסקת במתן שירותים מקצועיים לאוכלוסיית הקשישים, למשפחות נזקקות ולאנשים עם פיגור שכלי וצרכים מיוחדים. היא מפעילה מספר מוסדות, כולל מחלקת סיעוד ארצית, שירותי נופשון במעון רנד בנצרת, בית הספר האזורי רנד לחינוך מיוחד, מעון רנד טירה והמרכז הארצי להתפתחות ושיקום הילד.

בנצרת פועלים מספר מלונות, כולל פלאזה נצרת עילית ברמת 5 כוכבים, מלון גולדן קראון נצרת, גם הוא 5 כוכבים, ומלון רימונים המעיין נצרת ברמה של 4 כוכבים. בנוסף קיימים באזור גם מלונות ברמת שניים עד שלושה כוכבים. האדריכל הראשי של הפרויקט הוא נזמי שחאדה.

לדברי עומרי, עיצוב המלון, שישקיף על נצרת, ישתלב באופי הארכיטקטוני המקומי של נצרת. "התכנון היה לשלב נחושת, אבן ומסכי זכוכית, אבל כדי לחדד את השילוב עם האופי המקומי תהיה לאבן קצת יותר נוכחות", הוסיף.

יצויין שקבוצת "רנד" אף נמנית עם המתמודדים על המכרז לערוץ הטלוויזיה הערבי הייעודי.

הדמיה של המלון של זיאד עומרי בנצרת,/ קרדיט: אדריכל נזמי שחאדה
 הדמיה של המלון של זיאד עומרי בנצרת,/ קרדיט: אדריכל נזמי שחאדה