אסי ברטפלד: "גז כבר מצאנו, אני מקווה שנמצא גם נפט"

מנכ"ל קבוצת דלק השיק היום את "מילון האנרגיה של דלק" ■ ברטפלד: "היתרון שלנו כדלק הוא ההתמודדות עם פרויקטים גדולים"

"משה לקח אותנו במדבר 40 שנה עד לנקודה היחידה במזרח התיכון שאין בה נפט", ציטטו היום בכירי קבוצת דלק את גולדה מאיר. "אז גז כבר מצאנו, ואני מקווה שנמצא גם נפט", ציין מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, בהשקתו היום (ד') את "מילון האנרגיה של דלק" הכולל כ-4,000 מונחים בתחום האנרגיה, וזאת לרגל חגיגות ה-60 להיווסדה של הקבוצה.

באירוע סקרו מנהלי דלק את האירועים המרכזיים שעברו על הקבוצה מאז נוסדה בשנת 1951 כחברה ממשלתית, ועד גילויי הגז האחרונים בקידוחים "תמר" ו"דלית".

ברטפלד, שנמצא בקבוצה למעלה מ-22 שנה, עוד לפני ההשתלטות העוינת עליה מצד יצחק תשובה, אמר כי "היתרון שלנו כדלק הוא ההתמודדות עם פרויקטים גדולים. בארץ יש אולי שלוש או ארבע חברות שיכולות להתמודד עם הקמת פרויקטים כמו תחנות כוח, התפלות מים וחיפושי נפט, אשר צורכים הרבה כסף כשהם מוקמים, ועוברות שנים ארוכות עד שמתחילים לראות מהם תזרים. אפשר לראות את זה בפרויקט ים-תטיס", ציין ברטפלד, "בתחנת הכוח באשקלון או במתקן ההתפלה בחדרה".

הוא הזכיר כי אחרי הכישלונות בקידוחי "ים 1" ו"ים 2" בהם הייתה שותפה דלק בשנות ה-90 המוקדמות, בעקבותיהם ירדו לטמיון עשרות מיליוני שקלים, החליטו בעלי הקבוצה הקודמים לצאת מתחום חיפושי הנפט. ואולם, לאחר השתלטותו של תשובה, אחת ההוראות הראשונות שנתן הייתה להגדיל את תחום החיפושים, וכך בין היתר נקנתה שותפות "אבנר".