יחימוביץ': "משקיעי הגז-נפט עשו בוננזה בבורסה; שיפרסמו רשימה של 200 אנשים שמימנו הקמפיין"

גלובס tv חברת הכנסת בראיון לגלובס TV: "מסקנות ועדת ששינסקי מתונות ושמרניות. המאבק המכוער עם המודעות האלימות והלחצים על ששינסקי ושטייניץ היה פרוע ומיותר" ■ על הטענה שהקרן החדשה לישראל עומדת מאחוריה: "דברי הבל ובלע של אנשים שמשלמים להם כסף"

יממה לאחר מסיבת העיתונאים של משקיעי הנפט והגז הקטנים, אותה ניהל יועץ התקשורת מוטי מורל, משיבה היום (ד') ח"כ שלי יחימוביץ' למשקיעים הקטנים בראיון לגלובס TV. היא טוענת כי לא מדובר ב"משקיעים קטנים" המובילים את הקמפיין, אלא בגורמים גדולים בעלי אמצעים כספיים, מבלי לנקוב בשמות.

"זה קמפיין של מודעות ענק בעיתונים ששולם מראש בלי שאף אחד יודע מי נתן את הכסף... לו היה מדובר במשקיעים קטנים - מה אכפת להם לכתוב רשימה של 200 איש של מי שנתן את הכסף. לא מדובר במשקיעים קטנים. אנשים קטנים לא נמצאים מאחורי הקמפיין שעולה הרבה כסף, עם עורכי דין ואנשי יחסי ציבור יקרים", אמרה יחימוביץ'.

בראיון טוענת יחימוביץ' כי הוא מייצגת את הציבור הרחב, ולא את "הקרן החדשה לישראל", כפי שטענו המשקיעים. היא מתארת שוב את המשקיעים כמהמרים ואמרה כי "המחויבות שלי היא לציבור הרחב ולא לקומץ משקיעים שבחרו להמר בקזינו או לבעלי הון, אלא לאותם אנשים שרוצים מערכת חינוך יותר טובה ומערכת בריאות יותר טובה".

יחימוביץ' קוראת לחלוקה "הוגנת ומידתית" של ההכנסות מתגליות הנפט והגז, וכאשר נשאלה מה הייתה עושה המדינה ללא השקעתם של המשקיעים הקטנים, שכספם אפשר את התגליות, ענתה: "מי שהשקיע בגז ייהנה מרווחים. המשקיעים האלה עשו בוננזה אדירה בבורסה בשנתיים האחרונות. האנשים האלה יראו רווחים ונהנים מהטבות מס מפליגות כדי לעודד השקעה בגז".

יחימוביץ' בטוחה שהציבור הרחב ניצב מאחוריה ומדגישה את ההאשמות של המשקיעים הקטנים כלפיה הם "דברי הבל ובלע" של "אנשים שמשלמים להם כסף תמורת מה שהם אומרים". לדבריה, היא "מחויבת לציבור הרחב, לאנשים שמופלים, שסובלים ממצוקות, למעמד הביניים שהולך ומתפרק".

כאשר נשאלה האם יש צורך להכניס שינויים בהמלצות הביניים של ועדת ששינסקי, ענתה יחימוביץ': "מסקנות ועדת ששינסקי מתונות ושמרניות. המאבק המכוער עם המודעות האלימות והלחצים על ששינסקי ושטייניץ היה פרוע ומיותר. מאחורי חלק מהדברים עמד בגלוי יצחק תשובה ומשרד יחסי הציבור שלו".