"האוצר מנסה לשבור את הפרקליטים ולא לנהל מו"מ"

כך אמר עו"ד בעז גולדברג, יו"ר ועד פרקליטי המדינה, בראיון לגלי צה"ל ■ היום ה-38 של שביתת הפרקליטים: באוצר רוצים להעביר את הנושא לבוררות

המשא-ומתן בין משרד האוצר ופרקליטי המדינה התפוצץ אמש (ד'), לאחר שפגישה בין נציגי הצדדים הסתיימה ללא תוצאות.

עו"ד בעז גולדברג, יו"ר ועד פרקליטי המדינה, אמר הבוקר (ה') בראיון לגלי צה"ל כי "האוצר רצה לרשום וי על הפגישה כדי לומר שהוא מיצה את המשא-ומתן. אתמול הם באו אחרי חודש של שביתה כדי לדבר על ההצעה שהם העלו לפני חודש. אנחנו מנגד באנו גמישים. זה לא נקרא לנהל משא-ומתן".

"עופר עיני עזר לנו מאוד, אבל ברגע שהוא הבין שאין אם מי לדבר אז הוא הרים ידיים. הוא אמר שהם לא באו לגמור. אנחנו באים, יושבים, מדברים דקה אחת, הבן אדם קם באמצע, ואחרי זה הוא מעיז לקרוא לזה ניהול משא-ומתן. זה קורה בגלל שהאוצר לא מאמין במשא-ומתן עם עובדים אלא מנסה לשבור את העובדים. הם רוצים ללכת לבוררות מוסכמת, זו המטרה שלהם".

אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, אמר בתגובה כי "יש לי כנראה תפקיד לא סימפטי, לא באתי לקבל ציונים. אני לא התכוונתי לזלזל, אין לי שום כוונה להרגיז את הצד השני. הצענו לפרקליטים הסכם שהיה משפר להם את השכר ב-19%, במרכיבים שונים. אנחנו לא נותנים תוספות שכר רק בגלל שמישהו החליט שמגיע לו תוספות שכר. אנחנו כרגע מנהלים משא-ומתן עם הרופאים, העובדים הסוציאליים ואחרים.

"אני לא יכול לבוא ולהגיד לשאר הארגונים שהם פחות חשובים מאחרים. השכר הממוצע של הפרקליטים הוא 18 אלף שקל בחודש. מה אני אגיד לחיילים, לרופאים, לעובדים הסוציאליים?".

- אז אתה בעצם אומר שאין לך כסף?

"זה בכלל לא דיון על כסף. אנחנו מנהלים משא-ומתן עם ארגון המורים ומציעים להם 42% תוספת שכר, אבל בא ארגון המורים ואומר שתהיה תמורה עבור התוספות הנדיבות האלה. יש פתרון, והוא בידו של היועץ המשפטי לממשלה, שיכול להעביר את זה למוסד לבוררות, ואז תסתיים השביתה מיד".

עו"ד גולדברג אמר בתגובה: "אני מזועזע מכמות אי-הדיוקים. אין השפעות רוחב כמעט בכלל, זה פשוט לא נכון. עופר עיני התחייב שלא יהיו השפעות רוחב. גם הנתון של השכר הממוצע של הפרקליטים הוא פשוט לא נכון. אנחנו נשקול להחריף את העיצומים דווקא היכן שכואב לפוליטיקאים, למשל במצב של תביעות בחו"ל. כנראה שלהם לא מזיז שעבריינים משתחררים והציבור מופקר. שר המשפטים נותן רוח גבית למשרד האוצר להתנהג כך".

לסיום אמר אילן לוין כי "השיטה הזו היא לא שיטה. אנחנו במשא-ומתן עם גופים רבים אחרים. אנחנו דואגים לכלל תושבי מדינת ישראל".