התווספו 150 מ' ש' - ודירוג האשראי של כלל פיננסים עלה

דירוג האשראי של כלל פיננסים עלה ל- ilBBB יציב לאחר שחברת האם, כלל אחזקות, העבירה לה 150 מ' ש' ■ יחס החוב ל- EBITDA עדיין גבוהה בהשוואה לחברות דומות

חברת S&P הודיעה כי העלתה את הדירוג של חברת כלל פיננסים ל- ilBBB יציב לאחר שהחברה צמצמה את מצבת החובות שלה בכ-150 מיליון שקלים. דירוגה הקודם של החברה היה ilBBB שלילי. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הציגה החברה הפסד של 64.1 מיליון שקל, עם זאת באותם חודשים השנה, הציגה החברה רווח נקי של 32 מליון שקל.

דווח, כי חברת האם של כלל פיננסים, כלל אחזקות, הזרימה לחברה 150 מיליון שקל ובכך שיפרה את בסיס ההון של החברה והורידה את רמת המינוף שלה. בנוסף, יחס החוב ל-EBITDA הראה שיפור, אם כי נכתב באשרור הדירוג כי "יחס זה עדיין גבוהה בהשוואה לחברות דומות".

בסוף ספטמבר, עלו הנכסים המנוהלים על ידי כלל פיננסים ב-6.7% ועמדו על 25.6 מיליארד שקל (כולל כפילויות בנכסי ניהול תיקים וקרנות נאמנות). עם זאת, החברה ממשיכה לאבד נתח שוק בתחום קרנות הנאמנות וסוף ספטמבר עמדה על 6% בלבד, לעומת 13.8% ב-2006 ו-7% בתחילת השנה.

"שינוי תחזית הדירוג ל'יציבה' משקף את הערכתנו כי השיפור במבנה ההון של החברה, כתוצאה מהזרמת הון על ידי חברת האם, כלל אחזקות, מצביע על מידת המחויבות של חברת האם לכלל פיננסים. בנוסף, השיפור בביצועים הפיננסים של החברה ברבעונים האחרונים מחזק אף היא את היציבות של החברה. להערכתנו, החברה צפויה להתמודד עם מצוקת נזילות בטווח הזמן הקרוב (כשנתיים) לאור העובדה שלוח הסילוקין שלה פרוס על פני מספר שנים ותשלום הקרן על התחייבותה ארוכת הטווח מתחיל ב-2012", נכתב באשרור של S&P.