שבוע רביעי: הפרסומת לבנק הבינלאומי - האהובה והזכורה ביותר

הפרסומת עם אסי כהן זוכה לשיעורי זכירה ואהדה גבוהים למרות שכלל לא שודרה השבוע

הפרסומת של הבנק הבינלאומי, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, ממשיכה להוביל את טבלת הפרסומות הזכורות זה השבוע הרביעי ברציפות.

שיעורי הזכירה של הפרסומת גבוהים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד כעת על 13.1%. בקמפיין הפרסומי מככב פרזנטור הבנק, אסי כהן, בדמות של יזם סהרורי למחצה שפותח סניף בנק מתחרה ממש מול סניף הבינלאומי.

הפרסומת של הבנק הבינלאומי היא גם האהובה ביותר השבוע. הפרסומת מציגה שיעורי אהדה גבוהים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 23.1%.

יש לציין כי ההישג של הפרסומת המשעשעת והמתוחכמת הזו בולט במיוחד לנוכח העובדה שהיא כלל לא שודרה השבוע, כלומר שיעורי הזכירה והאהדה הגבוהים שלה נשענים על "זיכרון שארי" משבועות קודמים.

הפתעת השבוע היא הפרסומת לשברולט קרוז, באמצעות משרד הפרסום פובליסיס-גלר-נסיס. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת נכנסה לרשימת הפרסומות הזכורות והאהובות, למרות השקעה תקציבית מועטה יחסית.

ייחודיות הקמפיין של שברולט נעוצה בכך שהחברה נמנעה מלהציג קמפיין מסורתי תדמיתי, שנהוג בדרך כלל בענף הרכב, אלא העדיפה להתייצב חזיתית מול המתחרות הבולטות בשוק הרכב, דוגמת טויוטה.

ד"ר רינה דגני, מנכ"לית קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי הקמפיינים מהסוג הזה, שמציבים את המוצר המתחרה בשורה אחת עם המוצר של החברה המפרסמת, דורשים אומץ קריאטיבי רב ונכונות להסתכן, ולכן חברות רבות נמנעות מלהשתמש באסטרטגיה זו.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר השבוע מבחינה תקציבית היא זו של פלאפון. סך ההשקעה בה עומד על כ-1.6 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עלה במעט לעומת מספרן בשבוע שעבר, והוא עומד על 293.

לעומת זאת, בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ניכרת ירידה קלה ביחס לשבוע שעבר, והוא עומד על 32.8 מיליון דולר.

הבינלאומי
 הבינלאומי