שקלאר: "למרות דחיית העלאת האגרה, הרפורמה לא תיפגע"

העלאת האגרה היתה מעניקה תוספת של כ-300 מיליון שקל לרשות השידור ■ מנכ"ל הרשות: "לפחות יש התחייבות של ועדת הכלכלה להביא לחקיקה בעניין מבנה האגרה"

אתמול (ד'), כך נראה, ירדו דרמטית סיכויי הרפורמה ברשות השידור לצאת לפועל בקרוב. זאת לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת החליטה להוציא את העלאת האגרה מחוק ההסדרים ולטפל בה בהצעת חוק נפרדת.

למרות זאת, מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, דוחה את ההערכות הללו וטוען כי "אני לא מאושר מההחלטה, אבל לפחות יש התחייבות של ועדת הכלכלה להביא לחקיקה בעניין מבנה האגרה".

לפי התכנון, במסגרת הרפורמה היתה אמורה אגרת רשות השידור לעלות ב-5% למשך השנתיים הקרובות, מהלך שהיה מעניק תוספת של כ-300 מיליון שקל לתקציב רשות השידור.

למרות העיכוב הלא צפוי משוכנע שקלאר כי הרפורמה קרובה מאי-פעם למימוש, וכי מרבית המכשולים הוסרו. מבחינתו, משמעות הפיצול היא חסרת משמעות, ולדבריו לא הוכנה תוכנית מגירה למקרה שתתקבל החלטה שתפיל את ניסיון העלאת האגרה.

- האם בעקבות ההחלטה על האגרה תוקפא הרפורמה?

"לא. ההחלטה לא באה לסגור את הגולל. פשוט חיפשו מתווה אחר. כרגע המתווה הוא שהולכים לרפורמה. והיה אם חלילה בסופו של דבר,תהיה קריסה, ויחליטו לא להחליט על מתווה הרפורמה - אז המהלך ייכשל".

- אז כתוצאה מכך, הסכמים או מכרים עם יוצרים חיצוניים שכבר נחתמו או עבודות שהוזמנו יבוטלו או יוקפאו?

"שר האוצר והממונה על אגף התקציבים הם נותני המימון. האמצעי למימון הוא אגרה. זו מחויבותם. ברגע שתהיה רפורמה, יהיה תוכן".

שקלאר הוסיף כי "אנחנו מקווים שביום שני הקרוב, במשרד האוצר יחתמו על ההסכמים החדשים חברי אגודת העיתונאים וחצי מהעובדים וטכנאי הטלוויזיה, ותסתיים סאגת הרפורמה. בעיניי זו דרך משמעותית שתביא להצלחת יעדים אחרים".