ורדה אלשיך נבחרה לקדנציה שנייה כיו"ר נציגות השופטים

(עדכון) - גברה על יוסף שפירא וזכתה בתמיכתם של 24 מבין 36 השופטים שהשתתפו בהצבעה

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל-אביב תכהן גם ב-4 השנים הקרובות כיו"ר נציגות השופטים. בבחירות שהתקיימו הבוקר (ו') בין 36 חברי נציגות השופטים לתפקיד יו"ר הנציגות, גברה אלשיך על השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים וקיבלה 24 קולות.

אתמול (ה') חשף "גלובס" כי רגע לפני הבחירות בין חברי נציגות השופטים לבחירת יו"ר חדש לנציגות, איימו שופטים בכירים להביא לפילוג בתוך הנציגות וליצור שתי נציגויות שופטים - האחת תייצג את מחוז תל-אביב והאחרת את כלל מחוזות השיפוט.

הבחירות התקיימו כאמור בקרב 36 חברי נציגות השופטים, בישיבה מיוחדת בתל-אביב. בפתח הישיבה קיבלו אלשיך ושפירא כל אחד 10 דקות להציג את משנתם, לפני שתתקיים ההצבעה.

בימים האחרונים גברו קולות בקרב כמה מהשופטים, ולפיהם יש כוונה לאחר הבחירות להביא לפיצול הנציגות. כדי להימנע מכך אף פנו מספר שופטים לשופטים בכירים אחרים, הנחשבים מקובלים על כל הגזרות, והציעו להם ליטול על עצמם להתמודד כמועמדים מוסכמים. ואולם היוזמה הזו נתקלה הן בהתנגדות של השופטים שאליהם פנו, והן בהתנגדות מצד אלשיך ושפירא עצמם, שהיו אמורים במקרה כזה לפרוש מהמירוץ.

נחסם שינוי תקנון

לפני שבועות אחדים, לאחר ששפירא הכריז על התמודדותו, הוא הציע לאלשיך להעביר את הליך הבחירה מידיהם של חברי הנציגות לכלל השופטים בכל בתי המשפט. ואולם, אלשיך דחתה את ההצעה ואמרה שלא ניתן לשנות את התקנון ברגע האחרון, רק כדי שהדבר יתאם את רצונו של אחד המתמודדים.

בספירות שערכו כל אחד משני המתמודדים בקרב חברי הנציגות, התברר כי כל אחד מהם נהנה מתמיכה של יותר מ-20 שופטים, אף שכלל חברי הנציגות מונים 36 שופטים.