הפרקליטות מושבתת - והפדופיל אורן קורידו שוחרר ממעצר

קורידו, הפדופיל שהורשע יחד עם אחיו בביצוע מעשים מגונים בילדים ונעצר לפני כשבועיים לאחר שניסה לפתות ילדים בפייסבוק, שוחרר למעצר-בית בעקבות שביתת פרקליטי המדינה

הפדופיל הולך הביתה בחסות שביתת הפרקליטים: אורן קורידו, הפדופיל שהורשע יחד עם אחיו בביצוע מעשים מגונים במספר ילדים ונעצר לפני כשבועיים לאחר שניסה לפתות ילדים בפייסבוק, שוחרר היום (ו') למעצר-בית.

ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים לא אישרה לאנשי הפרקליטות בחיפה להגיש הצהרת תובע נגד קורידו, והם לא צפויים להגיע לדיון בעניינו היום בבית משפט השלום בעיר. התוצאה: קורידו שוחרר בתנאים מגבילים ל-35 ימי מעצר-בית מלא, איסור גישה לאינטרנט ולמחשב ואיסור יצירת קשר עם קטינים למעט קרובי משפחתו.

מאז החלה השביתה של פרקליטי המדינה לפני קרוב ל-40 יום, שוחררו עשרות חשודים בפלילים, בהם לא מעט חשודים בעבירות חמורות של אלימות, סמים ועבירות מין.

הפגישה בין נציגי האוצר והפרקליטות שנערכה השבוע הובילה למבוי סתום, ובפרקליטות מאיימים רק להחריף את צעדיהם. בשבוע הבא ייערך דיון בנושא השביתה בבג"ץ, זאת בעקבות עתירה שהוגשה נגד הפרקליטים השובתים.

כתב בפייסבוק לילדים: "אחי, חיים פעם אחת"

קורידו נעצר בעקבות תחקיר של כתב ערוץ 1, אלירן טל, שהתכתב בפייסבוק עם קורידו, אשר פתח חשבון בשם בדוי, "אאאא אורן". טל התחזה לילד בן 15, וקורידו כתב לו לפי הדיווח: "אם אתה רוצה, אתה יכול לזיין אותי. ניפגש ב-11 בערב במרכז זיו בחיפה". הוא דאג להוסיף: "אחי, חיים פעם אחת".

"אני אעשה הכול בשבילך", המשיך קורידו, לאחר שהכתב כתב כי "אני לא יודע כל-כך מה לעשות". זהותו של הפדופיל אושרה סופית כשהגיע הכתב למרכז זיו, כדי לפגוש את קורידו - שנמלט מהמקום.

בחודש ינואר השנה נעצרו האחים שלומי ואורן קורידו, לאחר שעל-פי החשד תקפו מספר ילדים בשכונת מגוריהם בעיר התחתית בחיפה. על-פי החשד, באחד המקרים רדפו השניים אחר ילד בן 9 עם סכין בידם וניסו לפגוע בו, ורק במזל הצליח הילד להימלט.

במהלך השנים האחרונות ישבו האחים קורידו פעמיים בכלא לאחר עבירות תקיפה בילדים, והוגשו נגדם יותר מ-10 תלונות שונות. ברוב המקרים שוחררו האחים, ולא הוגש נגדם כתב אישום בשל חוסר ראיות.