טורקיה לא מתגמשת: "לא נוותר על זכויותינו ועל האמת"

גלי צה"ל: באירוע מיוחד לרגל חזרת ספינת המרמרה לאיסטנבול, שר החוץ של טורקיה הבהיר כי ללא התנצלות על אירועי המשט - לא ניתן יהיה לשקם את היחסים

בטורקיה עדיין ממתינים להתנצלות: שר החוץ של טורקיה, אחמט דאוטולו, אמר אמש (מוצ"ש) כי ארצו מעוניינת ביחסי שלום עם ישראל, אך לא תוכל לשקם את היחסים מבלי התנצלות רישמית מירושלים על אירועי המשט. כך מדווחים בגלי צה"ל.

"יש לנו כוונה לקדם את שיחות השלום עם ישראל", אמר דאוטולו באירוע מיוחד לרגל חזרת ספינת המרמרה מנמל חיפה לאיסטנבול", "אנחנו בעד שלום בין כל המדינות בעולם".

דאוטולו גרס כי "אזרחים טורקים נהרגו במים בינלאומיים, ושום דבר לא יכול לחפות על אמת זו". השר הטורקי הוסיף שארצו מעוניינת בשיקום היחסים עם ישראל, אך שביחד עם זאת היא לא תוותר על זכויותיה. "בעקבות אירועי המשט, הדרך היחידה שהידידות שלנו עם ישראל תוכל להימשך היא אם נקבל התנצלות רשמית ופיצויים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שם סוף לשמועות לפיהן ישראל תשלם פיצויים למשפחות ההרוגים בפרשת המשט. נתניהו הדגיש כי המגעים שמתקיימים עם הטורקים נועדו להסיר את מערך התביעות נגד חיילי צה"ל, לאחר שבירושלים הביעו חשש כי התנצלות בפני הטורקים תחשוף את חיילי צה"ל לתביעות בין-לאומיות.

במקביל שר החוץ, אביגדור ליברמן, הצהיר כי הוא מתנגד לכך שישראל תתנצל בפני טורקיה ותשלם לה פיצויים. מקורבים לליברמן אמרו כי התנצלות כלפי טורקיה כמוה ככניעה לטרור. "על ישראל לדרוש מאנקרה להתנצל, ועליה לשלם פיצויים לישראל על שנתנה סיוע לקבוצות טרוריסטים", הבהיר ליברמן. גם סגנו, דני איילון, אמר כי ישראל אינה צריכה להתנצל בפני טורקיה על הריגת פעילים בספינה "מרמרה".