בקרוב: פניות למוקד החירום במשטרה גם באמצעות SMS

משטרת ישראל הודיעה למשרד התקשורת כי היא נערכת לקבל ולשלוח מסרונים באמצעות מערכת חדישה שבכוונתה להטמיע במוקדיה, ובכך לתקשר עם אנשים בעלי לקות שמיעה

בשורה ללקויי שמיעה - ולא רק להם: בקרוב ניתן יהיה לתקשר עם מוקד החירום של המשטרה גם באמצעות מסרון (SMS).

משטרת ישראל הודיעה לאחרונה למשרד התקשורת כי היא נערכת לקבל ולשלוח מסרונים באמצעות מערכת חדישה שבכוונתה להטמיע במוקדיה, ובכך לתקשר עם אנשים בעלי לקות שמיעה - וזה פנה לחברות התקשורת במטרה ליישם את האפשרות בפועל.

אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שמיעה מונה כיום כ-500 אלף איש. במצבי חירום הם עלולים להיתקל בקושי, כמו גם במקרים מסוימים אזרחים אחרים שאין ביכולתם לערוך שיחת טלפון בנסיבות המקרה.

כעת מבקשת כאמור המשטרה להרחיב את מערך קבלת הפניות למוקדי החירום שלה באמצעות הפעלת מערכת ממחושבת, אשר תאפשר לכלל הציבור קבלה ושליחה של פניות למוקדי החירום באמצעות מסרונים (SMS).

לצורך העניין נדרש שיתוף-פעולה של חברות הסלולר, הנדרשות לאפשר כיום בכל עת וללא תשלום גישה חופשית ומהירה לשירותי החירום הציבוריים באמצעות שיחות טלפוניות בלבד.

המשרד שוקל להורות לחברות התקשורת המספקות שירות העברת מסרון לאפשר גישה לשירותי החירום הציבוריים גם באמצעות העברת הודעה כתובה, בהתאם לאותה הוראה ברישיונן.

כרגע מדובר בנגישות למוקד המשטרה בלבד, מבהירים במשרד, אולם ככל שייערכו לכך מוקדי החירום הציבוריים הנוספים - של מגן דוד אדום, כיבוי אש או כל מוקד אחר - היישום יתואם גם עמם.

החברות התבקשו להעביר את הערותיהן בנדון לא יאוחר מיום 9 בינואר 2011.