בתוך חודש: מכרז לאיתור משקיע למיזם של חברת החשמל

נכון לעכשיו מי שאמור לעמוד בראש ועדת המכרזים לבחירת משקיע לפרויקט התקשורת של החברה יהיה עמוס לסקר, ובוועדה יישבו נציגי החשב הכללי ואגף התקציבים

המכרז לבחירת משקיע לפרויקט התקשורת של חברת החשמל יוצא לדרך. מחר (ב') אמורה הוועדה למכירת מניות המדינה מטעם רשות החברות הממשלתיות, בראשות דורון כהן, להתכנס ולמנות את ועדת המכרזים שתצא במכרז לבחירת משקיע פרטי שישלוט במיזם. ועדת המכרזים אמורה לפרסם בתוך כחודש מודעה להגשת הצעות, ובתוך כחודש עד חודשיים נוספים מקווה הממשלה לבחור במשקיע. נכון לעכשיו מי שאמור לעמוד בראש ועדת המכרזים יהיה מנכ"ל חברת חשמל היוצא, עמוס לסקר, ובוועדה יישבו נציגי החשב הכללי ואגף התקציבים. נציגים מטעם רשות החברות ילוו את התהליך.

פריסת תשתיות

טיוטת הרישיון למיזם הושלמה בסוף השבוע והוגשה לשר התקשורת משה כחלון. כחלון יקבע השבוע את פריסת התשתיות למיזם. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע כי המיזם יפרוס תשתיות בקרב 80% מהאוכלוסייה בתוך 5 שנים, אך החלוקה לשנים טרם נקבעה. במקביל אמורים שרי התקשורת והתשתיות לחתום על ההיתר לחברת החשמל להקים את המיזם החדש.

הערכת שווי

ל"גלובס" נודע כי ועדת המכרזים תידרש לבחור שני מעריכי שווי עצמאיים, שישמשו את הוועדה בעת בחירת ההצעה הזוכה. עבודתם של המעריכים ששכרה חברת החשמל (משרד קסלמן ופרופסור חיים בן שחר) לא תקפה ככל הנראה לעניין המכרז עצמו, אלא משמשת את חברת החשמל לצורך הכנת התוכנית העסקית. בנק השקעות לליווי התהליך אינו נחוץ במקרה הזה.