ניסיונות הצלת התכוף לא צלחו - נכנסה להקפאת הליכים

בנק דיסקונט ובנק איגוד הגישו בקשה להקפאת הליכים ל-60 יום ביום חמישי בערב ■ רו"ח עליזה שרון צפויה להגיש מחר בקשה לתשלום משכורות העובדים שלא שולמו חודשיים

צו הקפאת הליכים לחברת התכוף: בנק דיסקונט ובנק איגוד הגישו בקשה להקפאת הליכים ל-60 יום ביום חמישי בערב. רו"ח עליזה שרון, שמונתה על-ידי בעלי המניות ובהסכמת הנושים המובטחים לנהל את המו"מ להצלת חברת תכוף, המשיכה במקביל את הניסיונות להצלת החברה שעלו על שרטון היום. כעת, רו"ח עליזה שרון מונתה כנאמנה בהליך הקפאת ההליכים של החברה.

מחזיקי האג"ח, כמו גם עובדי החברה איימו להגיש בקשות לפירוק החברה. הבנקים בחרו שלא לפרק את החברה וללכת על הליך מרוכך של הקפאת הליכים על מנת להציל את החברה.

רו"ח עליזה שרון שאחראית על המו"מ והליכי ההבראה בחברה צפויה להגיש מחר בקשה מידית לתשלום משכורות העובדים שלא שולמו במשך חודשיים.

המו"מ למציאת משקיע בחברה נמשך.

מהתכוף נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה חסרת כל היגיון, כיוון שלבנקים הוצגה תכנית הבראה לחברה, שכוללת הכנסת משקיע שהתחייב להזרים לחברה את הכספים הדרושים להמשך פעילותה. יתרה מכך, בשבוע האחרון, הסכימו בעלי השליטה להצעות הבנקים הכוללות פתרונות המבוססים על משקיעים שהביאו הבנקים, למרות שבעלי השליטה הציעו פתרונות טובים יותר לחברה ולעובדיה. התכנית, כאמור, הוצגה לבנקים ונדחתה מסיבות שאינן ברורות, ואף מעוררות שאלות קשות על התהליך. החברה ובעל השליטה צפויים להתנגד לבקשה להקפאת הליכים".

נזכיר כי חברת התכוף נקלעה לחובות הנאמדים ב-140 מיליון שקל, ובאחרונה הבנקים הפועלים, אגוד ודיסקונט הגדירו את חשבונות הבנק שלה כשל "לקוח מוגבל חמור". הבנקים אף מינו את רו"ח עליזה שרון להוביל הליך להצלת החברה. התכוף הוקמה ב-1947 ובעליה כיום הוא דוד אורון. בעקבות הסיכום על תוספת התקציב לשירותי הכיבוי, החברה צפויה לקבל הזמנות לייצור כבאיות. עם זאת, עקב חובות החברה, לא בטוח שזה מה שיציל אותה.