כהנא חזר מהדלת האחורית

ה"נו, נו, נו" של ביבי לא מרתיע את ח"כ בן-ארי ואחרים או את גילויי הגזענות שלהם

ויהי חושך. ובני ישראל שונאים זה את זה עד מאוד. שונאים ערבים ושונאים חרדים ושונאים מסתננים ושונאים רוסים ושונאים את ה"צפונים" ואת הטייקונים, ואת אלה שחיים על קצבת הביטוח הלאומי, ואת העניים שלא רוצים לעבוד.

ובמציאות האפלה הזאת מרימים את ראשם טיפוסים מפוקפקים, כמו חבר הכנסת מיכאל בן ארי, שרק חיכה להזדמנות הנכונה כדי להפיץ את משנתו הגזענית.

למי שהספיק לשכוח, בן ארי, חבר כנסת לגיטימי בכנסת ישראל, גדל על ברכיו של מאיר כהנא. כן, אותו כהנא שהוצא מחוץ לחוק. והתלמיד השקדן מתכוון לעלות על רבו ובהפגנה נגד המסתננים שהתקיימה בשכונת התקווה, נראה שהוא בדרך הנכונה לתהילה מהגיהנום. הוא הגיע לשם בלוויית ברוך מרזל.

מרזל, זוכרים? זה שהיה יו"ר התנועה של כהנא אחרי מותו. במקום שמישהו יסלק אותם משם, קיבל אותם הקהל בתשואות, כאילו היו כוכב רוק מבוקשים, ועוד הוסיף וצהל כשבן ארי עלה לנאום על הבמה. על אותה הבמה בדיוק נאמר כמה דקות קודם, שאין להפגנה כוונה גזענית. מה פתאום? התושבים פשוט דואגים לאיכות חייהם.

לא גזענים - יהודים

ויהי חושך, ותרד אפלה גדולה על הארץ. ובבת ים התקיימה עוד הפגנה בעלת צביון אנושי כנה ומלא דאגה, הפעם נגד ערבים.

"אנחנו לא גזענים", אמר שם נואם משולהב, "אנחנו פשוט יהודים. לימדנו את האומות סובלנות ואהבת האדם. אוי ואבוי לאותו פה שאומר שאנחנו גזענים. הערבים באים ולוקחים את הבנות שלנו, אנחנו נאמר לזה לא". והקהל ענה לו בקצב, "בת ים יהודית" וחיבק בחום שלושה אורחים מכובדים: איתמר בן גביר, ברוך מרזל וח"כ בן ארי. וכשבן ארי עלה לבמה, כמו כוכב רוק מבוקש, הקהל יצא מגדרו, "לא רוצים ערבים, לא רוצים ערבים".

ויהי חושך ותרד אפלה גדולה אל הארץ, והעם שותק. המערכון בארץ נהדרת, שהראה איך הקהל מרים שלטי שנאה נגד ערבים, חרדים, מסתננים ורוסים לפי הזמנה, היה מדויק עד כאב, ושודר עוד לפני אמירתו האומללה של ד"ר אבי שמחון, יועץ שר האוצר, נגד העלייה מרוסיה.

שמחון. לא מרזל, לא בן ארי ולא בן גביר. וזה מפחיד פי כמה שאנשים מתונים לכאורה, דוקטורים מכובדים, מהקונצנזוס, מרשים לעצמם להתבטא בצורה גזענית. אפילו אם זה התפלק להם ככה, בלי להרגיש.

בעצם, לא פלא שכך פני הדברים. כשהשלטון חלש, חסר עמוד שדרה ודרך, הגזענות משתוללת. כשהמבוגר האחראי לא מותח גבולות ברורים, הכוחות השליליים מותחים אותם עד קריעה.

מהרגע בו מונתה, נעה צמרת הממשלה של בנימין נתניהו לפי כיוון דעת הקהל והסקרים. תמיד מובלת, אף פעם לא מובילה. ובאין אופוזיציה משמעותית, שמאזנת ובכך ממתנת את התנהלותה, הכל פרוץ. ולפרצות האלה נכנסים בן ארי ומרזל ובן גביר, וגם שמחון, שהתעשת דקה לפני שנבעט מהתפקיד, ביקש סליחה, אבל תמיד ייזכר כגזען.

ויהי חושך ואין אור בקצהו. ה-"נו, נו, נו", בדיעבד של ביבי נגד גילויי הגזענות החמורים, אחרי שכבר נעשו, לא ירתיע את ממשיכי דרכו של כהנא ותומכיהם. רק הוצאתם מחוץ לחוק, מחוץ לכנסת, והעמדתם לדין, רק הפיכתם לבלתי לגיטימים, אולי תתחיל את השינוי. עד הבחירות הבאות.