ועדת הכספים החליטה: ביה"ח ביקור חולים לא ייסגר

(עדכון) - גפני: "עמדתי היא שבית החולים חייב להמשיך להתקיים" ■ נציג האוצר בדיון: "מי שמדבר על זה שהממשלה תעביר כסף - גורם לניצול לא יעיל של הזמן"

עשרות מפגינים מוחים היום (ב') מול משכן הכנסת למען העברת סיוע מיידי של 30 מיליון שקל לבית החולים ביקור חולים בירושלים, בזמן שבתוך המשכן מתכנסת ועדת הכספים לדון בעתידו של בית החולים. יו"ר ועדת הכספים הוא ח"כ משה גפני.

"עמדתי היא שבית החולים חייב להמשיך להתקיים, הן בשל מיקומו במרכז ירושלים, הן בשל מצוקת האשפוז והן בגלל מאות העובדים בו", אמר גפני בפתיחת הדיון. חילוקי הדעות נתגלעו כבר בתחילת הדיון, כאשר נציג משרד האוצר, משה בר סימן טוב, אמר כי באוצר שואפים להעביר את פעילות ביקור לחולים להדסה ושערי צדק. לדבריו, "מי שמדבר על זה שהממשלה תעביר כסף - גורם לניצול לא יעיל של הזמן".

גפני הציע לאוצר להעביר לביקור חולים 30 מיליון שקל מתקציב שקיבלה מפלגת יהדות התורה במסגרת ההסכם הקואליציוני כחלק מההסכם הקואליציוני, אך נציג האוצר הדגיש: "אין פתרון חוקי".

בסיכום הדיון החליטה ועדת הכספים לדרוש שלא לסגור את ביקור חולים במשך שנה ו-10 החודשים הקרובים. הוועדה קיבלה את ההחלטה פה אחד. "סגירת בית החולים ביקור חולים תהיה חוסר אחריות", סיכם גפני.

ביקור חולים נמצא בליבה של שכונה חרדית, מה שמקשה עוד יותר על החלטתו של ליצמן. עם זאת, ליצמן הבין כי לא ניתן להחיות בכוח בי"ח עם תפוסה של 40%, בזמן שבתי"ח אחרים בעיר מגיעים לעתים לתפוסה של 150%.

המגעים המתקדמים ביותר להעברת חלק מרישיון ההפעלה של ביקור חולים מתקיימים עם שערי צדק, בניהולו של פרופ' יהונתן הלוי. שם מעוניינים במחלקת היולדות של ביקור חולים הרווחית, וככל הנראה גם במיון ילדים ובמחלקת הקרדיולוגיה.