אבגול רוכשת את נכסיה ופעילותה של קליבר ב-7 מיליון דולר

שלמה (מומו) לירן, מנכ"ל אבגול: "רכישת קליבר נעשית במסגרת האסטרטגיה של אבגול לשלב את מערכי ההפצה והמכירות החיצוניים שלה אל תוך פעילותה"

חברת אבגול , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ולתעשיית החיתולים, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת נכסיה ופעילותה של חברת קליבר (Cleaver Associates), מפיצת עיקר מוצריה בצפון אמריקה ובטריטוריות נוספות בעולם, תמורת כ-7 מיליון דולר.

חברת קליבר משמשת כמפיצה הבלעדית של אבגול בצפון אמריקה וכמפיצה לא בלעדית בטריטוריות אחרות. בשנת 2009 בוצעו כ-78% ממכירותיה של אבגול באמצעות חברת קליבר, ובכלל זה כל המכירות לחברת פרוקטר אנד גמבל.

במסגרת ההסכם, תרכוש אבגול את נכסיה של קליבר ובכללם הזכויות על השם המסחרי "Cleaver Associates", וכן את הידע, המוניטין והנכסים המוחשיים שפותחו על ידי חברת קליבר, ותשלב את פעילות ההפצה והמכירות המבוצעת באמצעות החברה האמריקאית אל תוך פעילותה. בכוונת אבגול לממן את הרכישה האמורה ממקורותיה השוטפים. עד סוף 2012 תמשיך קליבר לשווק את מוצרי אבגול כבעבר, ללא שינוי.

שלמה (מומו) לירן, מנכ"ל אבגול: "רכישת קליבר נעשית במסגרת האסטרטגיה של אבגול לשלב את מערכי ההפצה והמכירות החיצוניים שלה אל תוך פעילותה, על מנת לקדם את תוכניות הצמיחה בשווקים הבינלאומיים של החברה. לאחרונה הודיעה אבגול על ביצוע השקעות אשר צפויות להרחיב את כושר הייצור לכ-140 אלף טון, בהשקעה של כ-80 מיליון דולר. הרחבת כושר הייצור תבוצע במהלך השנים 2011-2012 באתר החברה בארה"ב וביבשת נוספת ורכישת קליבר הינה המשך טבעי למהלך אסטרטגי זה".

אבגול דיווחה על הכנסות של כ-75.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010 - גידול של כ- 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו הכנסות אבגול בכ-205 מיליון דולר לעומת כ-153 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-34%. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי בכ-8.4 מיליון דולר לעומת כ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-15.1 מיליון דולר. אבגול הינה חברה טכנולוגית גלובלית, מובילה עולמית, בפיתוח ייצור ושיווק בדים לא ארוגים, בעיקר לתעשיית החיתולים. החברה מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי ובין לקוחותיה העיקריים של החברה גם פרוקטר אנד גאמבל,קימברלי קלארק, יוניצ'ארם ו- SCA. לחברה כיום 11 קווי ייצור, מתוכם 3 קווים בארה"ב, 2 קוי ייצור בסין, קו ייצור אחד ברוסיה והיתר בישראל. עיקר מכירות החברה הינן בחו"ל.