סקירות היום: ממליצים לקנות כיל, מעלים המלצה לפרטנר

פרטנר זוכה לאופטימיות מצד האנליסטים עם המלצה שורית ■ לגבי שטראוס פחות אופטימיים: "יש עוד שני רבעונים לא קלים"

יום המסחר בבורסת ת"א נחתם היום (ב') בירידות שערים. לקראת סוף 2010 פעילות דלילה בעולם עקב חג המולד, השפיעה גם היום על השוק. רבות מהבורסות המובילות כגון לונדון והונג-קונג, היו סגורות היום. אילו מניות זכו היום להעלאות המלצה? להלן סיכום סקירות האנליסטים להיום:

פסגות על כיל: "כיל צריכה להיות עוגן מרכזי בתיק ההשקעות לקראת 2011"

פסגות בסקירה שורית על כיל ; מותירים המלצת קנייה מעלים מחיר יעד מ-61 שקל ל-67.5 שקל ורואים דיסקאונט של 12% במחיר המניה. העלאת מחיר היעד נובעת מעדכון כלפי מעלה של מחיר האשלג ב- 2011-2014.

בפסגות מציינים כי לאור דיסקאונט נמוך יחסית המאפיין את מדדי המניות המובילים כיום, המיקוד בתחילת 2011 צריך להיות בחברות הצפויות להציג ביצועים עסקיים טובים יותר, בתנאי כמובן שהן לא יקרות מדי. עוד מעריכים בפסגות כי כיל עומדת בתנאים אלה.

אקסלנס: 2011 עשויה להיות שנת מהפך עבור חברת שטראוס

באקסלנס מעריכים כי שנת 2011 תהיה משמעותית לשטראוס עם חדירה לשוק הסיני באמצעות תחום חדש - המים וחזרה לצמיחה בשורה התחתונה בסברה. באקסלנס מסייגים וטוענים כי החדירה לסין טומנת בחובה פוטנציאל רב אך קשה להאריך כמה זמן יערך שלב החדירה לשוק כאשר יש פה צורך בחינוך השוק.

ממשיכים להמליץ תשואת שוק במחיר יעד של 61 שקל. באקסלנס מסבירים את ההמלצה תשואת שוק בלבד בכך שיש עוד שני רבעונים לא קלים.

כלל פיננסים: "רווחיות פרטנר צפויה להמשיך גם ב-2011"

בכלל פיננסים מעלים המלצה לפרטנר לתשואת יתר ומעלים המלצה ל-82 שקל מ-78 שקל. מעריכים כי כניסת הסמארטפונים יצרו שני מקורות רווח משמעותיים: 1. מכירת ציוד - שיתרמו רווח גולמי של 271 מיליון שקל במהלך 2010, ומציינים כי הכיוון ימשיך גם ברבעון הרביעי ולאורך 2011 . 2. דחיפה של ההכנסות מתוכן - עם קצב צמיחה שנתי של 25%, התוכן תופס יותר ויותר מקום בתמהיל ההכנסות של חברות הסלולר ומפצה על השחיקה בהכנסות מקול.

בכלל פיננסים מורידים את הערכתם לפגיעה הצפויה של המפעילים הווירטואליים בחברות הסלולאר. "הסיכון המרכזי הוא "נזק היקפי" שייגרם כתוצאה ממעבר מנויים רגילים אל עבר החלופה האטרקטיבית אבל אין ספק שזה תהליך הדרגתי". אנחנו מעריכים שנראה שיפור מרבעון לרבעון.