אטיאס: "לא ויתרנו על 420 מ' ש'; ניאבק על המשכנתאות"

שר השיכון לגלי צה"ל בעקבות החלטת ועדת הכספים להעביר 420 מ' ש' ממשרד השיכון למשרד הביטחון: "רק 35 מיליון שקל קשורים למשרד השיכון"

שר השיכון אריאל אטיאס דוחה את הטענות לפיהן משרדו ויתר על 420 מיליון שקל וטוען כי רק 35 מיליון שקל קשורים למשרד השיכון. בראיון לגלי צה"ל אמר היום (ב') אטיאס כי הוא ימשיך להיאבק על סבסוד משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה - על אפו וחמתו של משרד האוצר שמתנגד להצעה.

"מתוך ה-420 מיליון שקל, רק 35 מיליון שקל קשורים למשרד השיכון והשאר לא", אמר אטיאס, תוך שהוא מתייחס להחלטת ועדת הכספים מהיום להעביר 420 מיליון שקל מתקציב שלא נוצל במשרד השיכון, לתקציב הביטחון. "השאר זה סעיפי ריביות שלא קשורים אלינו בכלל וכל מיני העברות תקציביות שקשורות למשרד האוצר ברכישות", הוסיף אטיאס.

אטיאס ציין כי אין בכוונתו לוותר על כוונתו לסבסד משכנתאות לצעירים בפריפריה, בהיקף של 500-800 שקל בחודש למשכנתא. "אנו נאבקים על סבסוד משכנתאות בפריפריה", אמר אטיאס. "יש לנו 509 מיליון לא מנוצלים לצורך משכנתאות. אנחנו מחלקים משכנתאות בריביות של 4% וברור שהמדינה מרוויחה כי היא משלמת את המשכנתאות פחות מ-4%".

כידוע, האוצר מתנגד להצעתו של אטיאס לסבסד את המשכנתאות בטענה כי הדבר יוביל לעליית מחירי הדירות - מה שיפגע דווקא בזוגות הצעידים עימם מתכוון אטיאס להיטיב. יש לציין כי הצעתו של אטיאס לא תחול על משקיעי הנדל"ן אלא רק על מחוסרי דיור הרוכשים את דירתם הראשונה.

"ראיתי שאני לא נכנס מהדלת הראשית אז הגשנו הצעת חוק פרטית וזה עבר לוועדת השרים לחקיקה", הוסיף אטיאס. "אם בשבועיים הקרובים לא נגיע להסדר שבסופו יהיה סבסוד משכנתאות בפריפריה - נתמוך בהצעת החוק הזו בכנסת גם נגד הממשלה. כי הזעקה של הזוגות הצעירים היא כזו שאי אפשר להתעלם ממנה יותר.

"המו"מ בינינו לבין האוצר התנהל כשנה. לא צריך חוק - מספיק החלטת ממשלה. היו גם 2 ישיבות בהשתתפות נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים. הבקשה שלנו הוגשה בקיץ האחרון ולא רק עכשיו. קשה להעביר חקיקה אבל כשאנחנו רואים שאין לנו ברירה - אנחנו נעביר את זה. אם נסתדר עם האוצר ויהיה לנו סבסוד - אני אוותר על החוק. בסופו של דבר, זוגות צעירים יקבלו סבסוד בפריפריה".