איך מסבירים את זה? 12% מעובדי משרד החוץ - עניים

גל"צ: עובדי משרד החוץ הודיעו על חידוש השיבושים - חמורים מאלו שהיו עד כה ■ "רבע מהעובדים מקבלים הבטחת הכנסה מהמדינה - לא נמשיך בהתאבדות הכלכלית הזו"

12% מעובדי משרד החוץ נמצאים מתחת לקו העוני, ורבע מהם מקבלים קצבת הבטחת הכנסה מהמדינה - כך אומרים היום (ב') בוועד עובדי המשרד, כפי שדווח בגל"צ. הנתונים מתפרסמים בעקבות חידוש העיצומים, במחאה על תנאי ההעסקה בשירות החוץ.

עובדי משרד החוץ הודיעו היום על חידוש השיבושים, שיהיו חמורים יותר מאלו שהיו עד כה. הם טוענים כי בארבעת החודשים האחרונים לא קיבלו כל הצעה חדשה מהאוצר ולכן, בין היתר, לא יתאמו את ביקור נשיא רוסיה מדבדב שאמור להגיע לישראל בחודש הבא עם נציגי מערכת הביטחון הפועלים בחוץ לארץ.

חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, אמר היום בראיון בגל"צ, כי "לא ייאמן שהטובים בשירות הציבורי יגיעו למשכורת של 5,000 שקל בחודש. בחו"ל הוא מרוויח 50% מדיפלומט בכל מקום אחר, ו-40% פחות מדיפלומטים איראנים. אם מישהו חשב שנמשיך בהתאבדות הכלכלית הזו - הגיע הסוף לזה. אם ביבי לא יידע לקום ולהתעורר - יחסי החוץ של מדינת ישראל יקרסו. לא ניתן לצפות מציבור של 800 עובדים שיישא על כתפיו את יחסי החוץ של ישראל. כל אזרח ישראלי ששוקל אם הוא מעוניין להצטרף לקורס צוערים - אני אומר לו לחשוב פעמיים. שתקנו שנה שלמה, גמרנו להיות החנונים של המדינה".

מהאוצר נמסר בתגובה כי "המשרד הגיע לסיכום עם משרד החוץ לפיו תינתן תוספת שכר של כ-4% לעובדי משרד החוץ, מעבר לתוספת שנקבעה בהסכם הקיבוצי. במסגרת הסיכום, הוחלט בין היתר כי יבוצעו שינויים בכללי היציאה לחו"ל. יבוצע שינוי ארגוני במשרד על דעת ההנהלה והוועד, וייקבע מרכיב שכר שיפצה עובדים בגין יציאה לחו"ל, בהתאם לדרגת קושי השירות במדינה שבה נמצא השליח".