רשות השידור: עובדים במחלקת ההנדסה יוצאים נגד הוועד

טוענים: "החלטת הוועד על הרפורמה בשמנו לא חוקית. הוא הגיע למשבר עם הנהלת הרשות וההסתדרות, מבלי שהביא להסכם עבודה וללא אפשרות לקדם את תהליך הפרישה"

סדקים בתשתית הרפורמה ברשות השידור. בדקה ה-90, ועד ההנדסה של טכנאי הרדיו החליט שלא לחתום עם הרשות על הסכם הרפורמה. עובדי מחלקת ההנדסה, ששמעו על החלטת ועד העובדים בדיעבד, מתקוממים נגד האחרון.

בתגובה, ב-21 בדצמבר עובדים במחלקה, ובראשם קובי מרדו, אלי פרץ ודוד בן-חיים, העבירו מכתב בהול לעופר עיני, יו"ר ההסתדרות; עו"ד אבי ניסן קורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות; יצחק שטיינר, מזכ"ל הסתדרות ההנדסאים והטכנאים ומוטי אברהם, יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים במחוז ירושלים.

במכתב ציינו העובדים כי "אתמול נדהמנו לשמוע שוועד העובדים החליט ודרש מההסתדרות שלא לחתום עם רשות השידור על הסכם הרפורמה בשם טכנאי הרדיו. החלטת הוועד קובעת גורלות של עובדים רבים ועל-פי תקנון ההסתדרות יש חובה להביאה מראש לאישור המזכירות הארצית של הוועד לאסיפת עובדים.

"מאחר שלא התקיים כל דיון או אסיפה בעניין, מדובר בהחלטה לא חוקית בעליל, בלתי מוסרית, שנעשתה ללא רשות וסמכות. אנו סבורים כי מדובר בצעד חסר אחריות, פזיז ומסוכן, שיכול לפגוע בעובדים רבים. אנו מבקשים להביא לידיעתכם כי לצערנו הרב ולמרות דרישות חוזרות ונשנות, נציגות העובדים לא קיימה במשך ארבע שנות כהונה ולו אסיפת עובדים אחת להיוועצות ועדכון, כפי שנהגו שאר הוועדים ברשות מאז תחילת המו"מ על הרפורמה.

"עתה מתברר כי גם הוועד המרכזי הנוכחי הגיע למשבר חמור ביותר עם הנהלת רשות השידור וההסתדרות, מבלי שהביא להסכם עבודה וללא אפשרות לקדם את תהליך הפרישה".

עותקים מהמכתב הועברו במקביל לאמיר גילת, יו"ר הוועד המנהל ברשות השידור; לאריה שקד, מנהל קול ישראל והממונה על הרפורמה; ולמוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור.