ראש עיריית נצרת-עילית נעצר בחשד לקבלת שוחד מאיש עסקים

שמעון גפסו חשוד כי קיבל מאות אלפי שקלים כשוחד מאיש עסקים, ובתמורה דאג לקידום מיזם שוק רמלה-לוד בנצרת-עילית וקידם את היתרי הבנייה של הפעלת השוק

ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו נעצר היום (ב') בחשד לעבירות של קבלת שוחד, תיווך לשוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. יחד עם גפסו נעצרו גם עוזרו וראש לשכתו.

המעצר מהבוקר התאפשר לאחר חקירה סמויה של חוקרי יחידת להב 433. לפי החשד, קיבל ראש העיר במסגרת תפקידו מאות אלפי שקלים כשוחד מאיש עסקים. העברות הכספים בוצעו הן בתקופה שלפני הבחירות המקומיות בחודש נובמבר 2008, כאשר שימש גפסו כמועמד, והן בתקופות מאוחרות יותר כאשר שימש כראש עיר. לפי החשד, חלק מהעברות הכספים בוצעו באמצעות עוזרו וראש לשכתו.

המשטרה עיכבה לחקירה גם את איש העסקים המפעיל ככל הנראה את שוק רמלה לוד ועל פי החשד הוא זה שהעביר את תשלומי השוחד לראש העירייה, כאשר בתמורה דאג ראש העירייה לקידום מיזם שוק רמלה לוד בנצרת עילית וקידם את היתרי הבנייה של הפעלת השוק.

במהלך שעות הבוקר ביצעו החוקרים חיפושים במשרדי העירייה ובבתי המעורבים בנצרת וביישובים נוספים ומהמשטרה נמסר, כי בהמשך היום יובאו החשודים במעשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

זוהי אינה הפעם הראשונה שגפסו וסגנו מצויים בכותרות בהקשר של חשדות פליליים. ביולי אשתקד המליצה המשטרה להעמיד לדין את גפסו, ואת סגנו, עדי ברקו, באשמת סחיטה באיומים, בחשד כי הפעילו לחצים פסולים על סימיון ברון, חבר מועצה מהאופוזיציה, במטרה לגרום לו להתפטר מתפקידו. התיק הועבר להחלטת פרקליטות מחוז הצפון.

בעקבות תלונה שהגיש חבר המועצה סימיון ברון, נפתחה בזמנו חקירה בשלוחה הצפונית של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בראשות סנ"צ רוברט גולדשטיין. ברון הציג לחוקרים הקלטות של שיחות בינו לבין גפסו וברקו. לטענתו, השניים איימו כי יפטרו את גרושתו, ששימשה במשך 5 שנים שימשה כמנהלת האירועים של מועדון הקאנטרי בעיר (לאחר שנבחרה במכרז).

בכירים בעירייה הסבירו לו את הסיבה לכך: "אמרו לי שיש לי שתי ברירות: או שאני חובר לקואליציה או שאני מתפטר מהמועצה". למחרת, טוען ברון, כבר הותירו לו רק אפשרות אחת - להתפטר מהמועצה.

גפסו נבחר ב-2008 לראשות העיר לאחר 31 שנות כהונה של מנחם אריאב. הוא רץ ברשימה עצמאית, אך נחשב מקורב לשר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.