ניצחון ללנדאו: הודח יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה

נציגי משרד התשתיות הצביעו הערב בעד ההדחה, בעוד נציגי משרד האוצר נמנעו ■ ההליכים להדחת שפירה החלו לפני כשנה כשהודיע על הורדת התעריפים, בניגוד לעמדת השר

מליאת רשות החשמל החליטה הערב להדיח את יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, בתום שנה של הליך הדחה שיזם נגדו שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו. תוקף ההחלטה מותנה עדיין באישור הממשלה.

בהצבעה שנערכה הערב במליאת הרשות הצביעו 2 חברי המליאה שמונו בהמלצת שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, בעד הדחתו של שפירה מתפקידו. המדובר באיש משרד התשתיות דורון אהרון ובנציג הציבור רו"ח אופיר בוכניק.

2 חברי המליאה שמונו בהמלצת שר האוצר, איש אגף התקציבים אודי אדירי ונציגת הציבור מיכל שלמה, נמנעו בהצבעה.

ההליכים להדחתו של שפירה החלו לפני כשנה, בעקבות פירסום עדכון בסיס התעריף שבמסגרתו החליטה רשות החשמל להוריד את תעריפי החשמל לצרכנים ב-10% עד 14%.

שר התשתיות, לנדאו, שזעם על ההחלטה וטען כי הוטעה ע"י שפירה לחשוב כי תעריפי החשמל צפויים לעלות - הודיע לו כי איבד בו אמון ויפעל להדחתו.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, החל לתמוך במהלך בשל אמירות ביקורתיות שהשמיע שפירה כנגד מדיניות הממשלה בנוגע לשינוי המבני בחברת החשמל.

ההצבעה היום נערכה כשבוע לאחר שנערך לשפירה שימוע בעל פה במליאה.

עורכי דינו של שפירה, שרון קליינמן ומיכאל נאור, מסרו בתגובה כי מדברת בעד עצמה העובדה שהתומכים בהחלטה מונו על ידי משרד התשתיות הלאומיות: "כידוע שר התשתיות מנהל מאבק אישי חריף עם יו"ר רשות החשמל שמקורו בסרובו של יו"ר הרשות להיכנע לתכתיבי השר שדרש העלאת תעריפי החשמל בניגוד לעמדתה המקצועית של רשות החשמל ולאינטרס הציבורי שעליו היא מגנה".

"על-פניו", נכתב בתגובה, "נראה כי נציגי משרד התשתיות פעלו בעניין זה בהתאם לעמדת המשרד. בתקשורת אף פורסם כי נציגי משרד התשתיות הלאומיות גם ביקשו לקיים את ההצבעה על ההדחה מיד בתום השימוע שנערך בפניהם ומבלי שעיינו בחומר הרב שנמסר להם בתום השימוע. המנעותם של שני נציגי האוצר שומטת את הקרקע מתחת לחוקיות ההחלטה". לדברי עורכי הדין "יו"ר רשות החשמל נחוש בדעתו שלא להיכנע לנסיונות לפגוע בעצמאותה של רשות החשמל ובכוונתו לפנות לבית המשפט בעניין זה, אם תאושר ההחלטה על-ידי הממשלה".

רו"ח אפיר בוכניק מסר בתגובה כי איננו יכול להגיב בנושא עד לפרסום החלטה רשמית. לדבריו "אינני מבין מדוע יצאה ההודעה מטעם באי כוחו של שפירה בזמן שנהוג לא לפנות לתקשורת בנושא החלטות המועצה".