נתניהו מבהיר: "אנחנו לא מוכנים להתנצל בפני טורקיה"

בראיון לערוץ 10 התייחס גם להתבטאויות שר החוץ ליברמן ואמר: "מי שקובע את מדיניות הממשלה זה אני" ■ התייחס גם להתקפות של משפחות הקורבנות באסון הכרמל

"אנחנו לא מוכנים להתנצל; אנחנו יכולים להביע צער על אובדן חיי אדם אבל אנחנו רוצים קודם כל להגן על חיילים ומפקדים שלנו שמוגדרים כפושעי מלחמה ואנחנו רוצים לעצור את זה ולהשיג הכרה טורקית בכך שישראל לא פעלה בזדון אלא מתוך הגנה עצמית" - כך הגיב היום ראש הממשלה נתניהו בראיון לערוץ 10 למתיחות הגואה בין ישראל לבין טורקיה, על רקע תקרית המשט לעזה וספינת המרמרה ששבה אמש לטורקיה.

לדבריו, "הבעיה המרכזית שלנו עם טורקיה היא לא אמירה כזו או אחרת - אלא שבין עמדתנו שנועדה להגן על חיילינו לבין טורקיה הדורשת התנצלות יש פער שעדיין לא הצלחנו למצוא את הנוסחה המפשרת או הגואלת שתאפשר לנו להמשיך הלאה".

באשר להתבטאויות שר החוץ ליברמן שתקף אמש את המנהיגים הטורקים, כינה אותם שקרנים וטען כי עליהם להתנצל בפני ישראל אמר: "למדתי במהלך שנותיי בחיים הציבוריים שצריך לדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם - כי בדרך כלל בכך סוגרים פתחים".

נתניהו אישר כי שוחח אתמול עם ליברמן בנוגע להתבטאויותיו, והוסיף: "מי שמתווה את מדיניות הממשלה הוא ראש הממשלה עצמו: "ליברמן לא משפיל עצמי, הוא מביע את דעתו האישית כמו ששרים עושים בשיטת הממשל שלנו, כפי שעושים גם ברק וישי - ההחלטה המחייבת היא זו שמובעת על ידי ראש הממשלה ומוחלטת על ידי הממשלה. כך היה בממשלות קודמות, וכך גם היום".

בראש ההישגים: הכלכלה

בתום 90 שבועות לכהונת ממשלתו, התפאר בראש ובראשונה בהישגים הכלכליים - ובראשם יצירת 100,000 מקומות עבודה חדשים השנה וכן הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD.

באשר להיבטים המדיניים אמר נתניהו: "נקבעה מדיניות ברורה שאותה הצגתי בנאום בר אילן ולפיה אם הפלסטינים יכירו במדינה יהודית ובמדינה פלסטינית מפורזת שמכירה בנו - אני אלך עם זה עד הסוף ושום שיקול קואליציוני לא יעצוב אותי ואין לי שום ספק שרוב העם יתמוך בי". נתניהו לא פסל את האפשרות של הסכם ביניים, אך טען כי מדובר ב"תוצאה של מהלך מדיני ולא ביעד ראשוני".

נפגש עם משפחות קורבנות אסון הכרמל

על רקע המשך הביקורת הקשה כנגד הממשלה בנושא השריפה בכרמל, סיפר ראש הממשלה בראיון כי נפגש היום עם משפחות הקורבנות, בהן גם עם הניצבים בדימוס, זאב אבן חן וחיים קליין אביה וחתנה של טופז אבן חן שניספתה בשריפה. כזכור, קראו השניים לנתניהו להתפטר מתפקידו באופן מיידי. עוד טענו בימים האחרונים השניים כי "נתניהו בחר לצלצל למשפחתו של הכדורגלן הפצוע אבי כהן - אך לא אליהם".

"נפגשתי עם משפחות הקורבנות - אני מבין היטב את הכאב שלהם, אני גם מכיר אותו בהיותי בן למשפחה שכולה ויש לאנשים זכות לומר כל מה שהם מוצאים לנכון במצב הזה", אמר ראש הממשלה.

בתוך כך, דחה היום היועץ המשפטי לממשלה את בקשתו של זאב אבן חן לפתוח בחקירה פלילית נגד רה"מ והשרים בעניין השריפה.

לקראת סיום דבריו התייחס נתניהו לטענות השונות כנגד רעייתו שרה ומידת המעורבות שלה בהליך קבלת ההחלטות: "מדובר בהטחות שווא, אשתי משפיעה עליי בהיבטים הומניטריים - על הקשישים, על ילדי הזרים ועל דברים אחרים; האם אני שומע מדי פעם דעה שלה? כן - היא אישה חכמה ונבונה, אבל במה היא עוסקת? באיראן? במסים? בגדר? אין היגיון שבעל לא ישוחח עם רעייתו", דברי נתניהו.