שינויים בלשכת נתניהו: נתן אשל מונה לראש הסגל

(עדכון) - זאת, בעקבות עזיבתו של ניר חפץ ■ את מקומו של אשל יתפוס כמנהל הלשכה גיל שפר שמשמש כמתאם הסיורים של ראש הממשלה ■ חפץ ישמש יו"ר כספי ספנות

גל עזיבות בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו: ראש מערך ההסברה במשרד, ניר חפץ, סיים אתמול את תפקידו לאחר שנה וחצי, ובימים הקרובים ייכנס לתפקידו כיו"ר דירקטוריון כספי ספנות. בעקבות עזיבתו של חפץ, נתן אשל מונה לראש הסגל. את מקומו של אשל יתפוס כמנהל הלשכה גיל שפר שמשמש כמתאם הסיורים של ראש הממשלה.

לפני כחודש סיכמו ראש הממשלה וחפץ על סיום תפקידו, אולם הוא נשאר כמה שבועות נוספים בעקבות השריפה בכרמל. ראש הממשלה נפגש באחרונה עם גורמים שונים והציע גם להם את התפקיד, ובהם כתב ערוץ 2, מנחם הורביץ.

זה חודשים ארוכים שנפוצות שמועות על עזיבתו של חפץ. אי-שביעות רצונו של ראש הממשלה מהמינוי, שהתבטאה בעיקר במידור של חפץ מדיונים חשובים, הביאה את חפץ לידי חיפוש עבודה אחרת.

ראש מערך ההסברה היוצא ביקש תחילה לחזור ל"ידיעות אחרונות", שם שימש כעורך המוסף "7 ימים". חלומו של חפץ להתמנות לעורך העיתון במקומו של שילה דה בר, הצפוי לעזוב בקרוב, התנפץ על רקע התערערות היחסים עם המו"ל נוני מוזס, עד כדי כך שהאפשרות הזו כלל לא עמדה על הפרק.

בחודשים האחרונים ריכז חפץ את המאמצים במציאת תפקיד דיפלומטי בשירות משרד החוץ: תחילה התמודד על תפקיד הקונסול בניו יורק ולאחר מכן ביקש את תפקיד השגריר בהודו, אולם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התנגד, והמינויים לא יצאו לפועל.

הבוס החדש - פעיל ליכוד מקושר

תפקיד יו"ר דירקטוריון כספי ספנות הוצע באחרונה לח"כ לשעבר צחי הנגבי, אולם הוא ויתר עליו. החברה הוותיקה מפעילה ספינות נופש ומשווקת את הפלגות אוניית הפאר "ריו". החברה נרכשה באחרונה ע"י איש העסקים וחבר מרכז הליכוד דורון שוסטר (87.5%). ביתר המניות בחברה מחזיק יובל כספי.

פרשת דורון שוסטר נחשפה ב"גלובס" בינואר 2003 על ידי משה ליכטמן, תחת הכותרת: "היזם מהליכוד מנופף בשמות של בכירים מהמפלגה".

שוסטר, בעבר חוקר פרטי, הוא פעיל ליכוד ידוע באשדוד ובעל קשרים מסועפים במפלגה. הוא היה מקורב לנשיא המדינה משה קצב (עפ"י דיווח ב"ידיעות אחרונות", כשהורשע ב-96' בעבירת מע"מ, טען לעונש כי הוא עומד להתמנות למנכ"ל החברה לתיירות). שוסטר היה מקורב לאריה דרעי והפעיל קמפיין פרסומי בכותרת "חילונים למען דרעי". הוא נהג להתהדר בחברותו עם עמרי שרון ובקשרים עם ראש הממשלה אריאל שרון. שוסטר עצמו טען בעבר כי הוא קרוב יותר לבנימין נתניהו.

עם סיום תפקידו העביר חץ מכתב לנתניהו: "אני מודה לראש הממשלה על הזכות שניתנה לי לשרת את המדינה תחת הנהגתו ועל התקופה המאתגרת והאמון שנתן בי. הייתי לצדו של רה"מ כשהוציא את המשק מהמיתון העולמי, כששמר בנחישות על כושר ההרתעה של ישראל וכשהוביל החלטות מכריעות בביטחון, בכלכלה, בתשתיות בחינוך ובחתירה לשלום יציב ובטוח. אני מודה גם לשרי הממשלה ולצוות לשכת ראש הממשלה על שיתוף הפעולה הפורה".

לשכת ראש הממשלה הודיעה אתמול כי "ראש הממשלה הודה לניר חפץ על שירות מסור ומקצועי שסייע רבות לו ולמדינת ישראל ואיחל לו הצלחה בדרכו החדשה".

חפץ הוא לא היחיד שפורש. בסוף השבוע שעבר הודיע לנתניהו היועץ הפוליטי שלום שלמה שיעזוב את תפקידו, לאחר חמש שנות שירות לצד נתניהו. שלמה צפוי לקבל תפקיד בשוק הפרטי, אולם ייתכן שעל אף עזיבתו, ישמש כיועץ חיצוני לראש הממשלה. כמו כן הודיע בימים האחרונים העוזר האישי וכותב הנאומים, צחי גבריאלי, על עזיבתו.

באחרונה הוזכר גם שמו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, כמועמד לתפקיד נציב שירות המדינה. גבאי מחפש מזה זמן רב אפשרויות תעסוקה במקומות אחרים. בכירים נוספים בלשכה מוזכרים כמועמדים לעזיבה: מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, התבטא לא פעם כמי שמעוניין לעזוב את הלשכה לקראת התמודדותו על מקום ברשימת הליכוד בבחירות הבאות. האוזר צפוי להתמודד במחוז תל אביב.

"הספינה טובעת, העכברים בורחים"

בעקבות הודעת ראש מערך ההסברה, אמר ח"כ יואל חסון מקדימה: "הספינה טובעת, העכברים בורחים. התפטרות חפץ היא המשכו של התפוררות שלטון נתניהו. רה"מ שאינו יודע לבחור את אנשיו ונכשל אף בניהול לשכתו שלו ובוודאי נכשל בכהונתו כראש ממשלה".