הצלחה לביוליין: התרופה להסרת נגעי עור נמצאה יעילה

החברה מדווחת על הצלחה בניסוי קליני Phase I/II של BL-5010, פורמולציה חדשנית המיועדת להסרה לא כירורגית של נגעי עור ■ 5010-BL נמצאה בטוחה לשימוש

ביוליין , העוסקת בפיתוח תרופות, מדווחת היום (ג') על תוצאות חיוביות בניסוי קליני Phase I/II לפיהן עולה כי הפורמולציה החדשנית המיועדת להסרה לא כירורגית של נגעי עור הנקראת BL-5010, נמצאה יעילה.

הניסוי הקליני של ביוליין שהסתיים בימים אלה נערך בגרמניה ובהולנד וכלל 60 חולים הסובלים מנגעים עוריים מסוג Seborrheic Keratosis. יעדי הניסוי היו לבחון את בטיחות ויעילות BL-5010 בהסרת נגעי עור וכן להעריך את התוצאות הקוסמטיות בעקבות הטיפול בפורמולציה החדשנית.

בנוסף, נבחנה בניסוי יעילותה של BL-5010 בשימור הנגע כך שניתן יהיה לבצע בו בדיקה היסטולוגית. תוצאות הניסוי הראו כי בקרב כמעט כל החולים (96.7%) נשר הנגע מהעור תוך 30 יום לאחר מתן יחיד של החומר.

עוד נמצא כי 5010-BL בטוחה לשימוש היות ולא נצפו תופעות לוואי קליניות מתמשכות או בלתי הפיכות בקרב המטופלים באזור המטופל. בנוסף, משאלוני שביעות רצון שהועברו לרופאים ולמטופלים שהשתתפו בניסוי עולה כי מרביתם דיווחו על שביעות רצון גבוהה מן התוצאות הקוסמטיות של הטיפול. בתשובותיהם לשאלונים אלה ציינו 94.6% מן הרופאים ו-84% מן המטופלים כי תוצאות הטיפול ב- BL-5010 היו מצוינות או טובות מבחינה קוסמטית 180 יום לאחר הטיפול.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין אמרה כי התוצאות החיוביות של הניסוי הקליני ב- BL-5010 מאששות את תוצאות החברה לגבי היעילות והבטיחות של התכשיר. עוד אמרה כי BL-5010 מייצגת דרך חדשה להסרת נגעי עור שפירים ללא צורך בניתוח או בהרדמה וללא תופעות לוואי משמעותיות. "אנו ממשיכים לבחון כעת את צעדינו הבאים מבחינה רגולטורית, קלינית ועסקית. כמו כן, אנו ממשיכים באינטנסיביות את פיתוחם של הפרויקטים הנוספים שלנו ומחפשים כל העת פרויקטים חדשנים להעשרת צנרת החברה", דברי מנכ"ל החברה.