זרח וגינקו יחלו בחודש הקרוב בסקר סייסמי 3D ב"גוליבר"

כשלושה חודשים לאחר ביצוע הסקר הסייסמי התלת מימדי צפויות להתפרסם תוצאות הפיענוח ■ הסקר מתוכנן לכסות שטח של כ- 67 קמ"ר ועלותו המשוערת כ-850 אלף דולר

שותפויות חיפושי הנפט-גז, זרח והחברה האם שלה גינקו הודיעו היום (ג') כי הן צפויות להתחיל במהלך החודש הקרוב בביצוע סקר סייסמי בהיתר הימי המוקדם "גוליבר". הסקר 3D צפוי להמשך כשבוע וכשלושה חודשים לאחר ביצועו צפויות להתפרסם תוצאות פיענוח הסקר. הסקר מתוכנן לכסות שטח של כ- 67 קמ"ר ועלותו המשוערת כ-850 אלף דולר.

בהיתר החיפושים הימי "גוליבר", הנמתח בצמוד לרצועת החוף בין חיפה לת"א, זוהו שלוש מטרות הראויות להמשך בחינה באמצעות סקר סייסמי.

נציין כי במקור תוכנן הסקר להתבצע לקראת אמצע 2011, אך לוח הזמנים הוקדם לאחר שגינקו ניצלה את סיום עבודתה של אניית הסקר ברשיון אדירה כדי לשריינה לביצוע הסקר ב"גוליבר". בכך גם הושג חסכון בעלות הסקר, מאחר ולא היה צורך להביא את האניה מנמל המוצא שלה באנגליה.

הסקר הסייסמי יכסה שטח שאין לגביו נתונים סייסמיים, מאחר ובעבר לא ניתן היה לבצע סקרים סייסמיים בסמיכות לחוף הים כמנהלים ומתאמים של ביצוע הסקר ישמשו המכון הגיאופיזי וחברת סימקו פטרוליום מאנגליה.

נציין כי כיום גינקו אינה שותפות הנסחרת בבורסה, אך היא מצויה במו"מ להכניס את פעילותה לשלד אוריאלי. הסכם עקרונות שנחתם בין אוריאלי לגינקו לרכישת גינקו חיפושי כנגד הקצאת 90% מאוראלי נחתם ב-21 בדצמבר. הניסיון של גינקו להפוך לחברה בורסאית נובע מהצורך לגייס כסף אשר ישמש למימון פעילות החיפושים.