עובדי המינהל החליטו לדחות את העיצומים

(עדכון) - במסגרת העיצומים לא יקבלו עובדי מינהל מקרקעי ישראל קהל ולא יעסקו בשיווק קרקעות ■ אתמול הודיע השר אטיאס על תוכנית להקמת 14 אלף יחידות דיור בראש העין

עובדי מינהל מקרקעי ישראל שתכננו לפתוח בעיצומים החל ממחר (ד'), החליטו הערב לדחות בינתיים את העיצומים, במסגרתם תכננו לא לקבל קהל ולא לעסוק בשיווק קרקעות.

בהודעה שפרסמו הערב נאמר כי בישיבה לליבון המחלוקות שתתקיים ביום ה' הקרוב בנוכחות יו"ר ההסתדרות עופר עיני ורוה"מ בנימין נתניהו, ההסתדרות תעלה את כל הנושאים השנויים במחלוקת במינהל מקרקעי ישראל לדיון. במקביל מנכ"ל המינהל, ירון ביבי הוציא הבהרה ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה כי לא הוכנסו שינויים הכוללים העברת עובדים ביו"ש ותקני כוח אדם במינהל בתקציב .

וועד עובדי מינהל מקרקעי ישראל, לכן, דוחה את העיצומים. מועד העובדים נמסר כי "אנו מקווים שתמצא הדרך בתקופה זו לפתור את המצוקה בממ"י בדרכי הדברות. אנחנו עובדים במציאות בלתי אפשרית ומתריעים על כך כבר מספר חודשים."

עובדי מינהל מקרקעי ישראל מוחים על כך שטרם נחתם עימם הסכם עבודה שיסדיר את מעמדם במסגרת הרפורמה במנהל. הדבר היחיד שהוסכם עליו לטענתם, וגם זה באופן חלקי, הוא דבר פרישתם של 200 מתוך 700 עובדים. בנוגע לעובדים הנותרים, כך הם טוענים, לא הוסדר מעמדם ותנאי העסקתם - כאשר לב המחלוקת, על פי הערכות, נוגע לסוגיית תוספות השכר. העובדים טוענים כי הדיונים על הרפורמה מתנהלים מעל ראשם, וכי כל יום הם שומעים על צעד שונה מבלי שאיש דיבר איתם על זה. כך למשל, במסגרת התקציב לשנת 2011 מועבר תקציב שכר עובדי איו"ש למינהל האזרחי.

"מדובר בשינוי מבני וארגוני חד צדדי שלא סוכם במסגרת המשא ומתן", אמרו היום בוועד. "זוהי הפקרה של עובדי יו"ש, שמהווים חלק בלתי נפרד מהמינהל ומעובדיו לכל דבר ועניין למעלה מ-40 שנה", נטען עוד.

העובדים מוחים על כך שהרפורמה בתחום שיווק הקרקעות כבר יצאה לדרך ויצרה עומסי עבודה כבדים, אולם במקביל לא תוגברו תקני כוח האדם: "אנחנו עובדים במציאות בלתי אפשרית ומתריעים על כך כבר מספר חודשים, אולם לצערנו כל בקשותינו נדחות בטענה השחוקה כי אנו נמצאים בעיצומו של מו"מ ליישום הרפורמה". בוועד לא חסכו בביקורת על השר אטיאס: "שר השיכון שמתהדר ברפורמה הזו, זונח את עובדי המינהל, כך שהבטחותיו לאי פגיעה בעובדים והטבה עימם נזנחות אחת לאחת. ‏ההתנהלות של הצדדים למשא ומתן היא חסרת תום לב ופוגעת בעובדים ובארגון. כל אלה אינם מותירים בידינו ברירה אלא לנקוט צעדים ארגוניים", הבהירו בוועד.

יצוין כי הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל נחשבת ל"בייבי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם עד היום הוא לא התערב במו"מ עם העובדים כדי להביא ליישומה - יותר משנה אחרי שהכריז עליה.