נמשכים השיבושים באלישרא: העובדים שובתים גם היום

העובדים השביתו את הפעילות במפעל בבני ברק בטענה שאלביט מערכות מתכוונת להוביל מהלכים לפירוקה ולשילוב עובדיה בתוך החטיבות הקיימות שלה ■ אלביט מכחישה

עובדי התעשייה הביטחונית אלישרא חידשו היום (ג') את שביתתם. זאת, לאחר שהשביתו את הפעילות שבמפעל בבני ברק בטענה שחברת אלביט מערכות המחזיקה בשליטה בה, מתכוונת להוביל מהלכים לפירוקה ולשילוב עובדיה בתוך החטיבות הקיימות שלה. באלישרא מועסקים כיום כ- 1000 עובדים והחברה מייצרת מערכות מתקדמות ללוחמה אלקטרונית.

בשבועיים האחרונים החלו עובדי החברה, המועסקים על בסיס חוזים קיבוציים בפעולות מחאה בטענה שאלביט מערכות, המחזיקה ב- 70% ממנה מתכוונת להוביל מהלכים חד צדדיים לפירוקה, בתיאום עם הנהלת אלישרא. שם טענו עוד כי הנהלת אלישרא מסרבת לדון עם נציגת העובדים וההסתדרות במשבר ואף ביטלה פגישה שתוכננה לאתמול.

30% מאלישרא מוחזקים בידי חברת אלתא מערכות, חברה בת של התעשייה האווירית. בחודשים האחרונים התקיימו מספק פגישות בין ראשי התע"א, בהם היו"ר יאיר שמיר והמנכ"ל, יצחק ניסן עם בכירים באלביט מערכות, בהם גם עם המנכ"ל, יוסי אקרמן במספר המגעים שמתנהלים על מכירת חלקה לאלביט. מפגשים אלה בינתיים לא הובילו לתוצאות ממשיות, בעיקר בשל מחלוקת על גובה הסכום שמוכנה לשלם אלביט על חלקה תע"א באלישרא.

מאלישרא נמסר בתגובה: "אנו מצרים על השביתה ומקווים שהעבודה תחזור למסלולה בהקדם. בנוסף, נושא הפירוק של החברה מעולם לא עמד על סדר היום של אלביט מערכות".