פרטנר הקפיאה את ההתקשרות עם אידיאולוג'יק

תקציב המדיה של פרטנר בהיקף 2 מיליון דולר הועבר ליוניון ■ הקריאטיב יתבצע באמצעות משרדי הפרסום של פרטנר, שלמור וראובני-פרידן, או דרך מחלקת הדיגיטל הפנימית

מכה למשרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק. בשל המשבר בינה לבין חברת פרטנר אורנג', מלקוחות העוגן של המשרד, מקפיאה פרטנר את ההתקשרות עימה. בעקבות זאת, החלק של תקציב הקריאטיב שהתנהל באידיאולוג'יק יתבצע כפי הנראה או באמצעות משרדי הקריאטיב של החברה או באמצעות מחלקת הדיגיטל הפנימית שהוקמה לפני מספר חודשים.

במקביל, תקציב רכישת המדיה באינטרנט של פרטנר, בהיקף של 10 מיליון שקל, יעבור כולו לחברת המדיה יוניון.

תקציב האינטראקטיב של פרטנר נחשב לאחד הגדולים והחשובים בשוק. החברה הייתה בין הראשונות שנכנסה לפעילות אינטנסיבית בתחום זה וכבר בשנת 2006 הודיעה מי שהייתה אז סמנכ"ל השיווק של פרטנר, איריס בק, על הגדלת הנתח היחסי של האינטרנט בתמהיל הפרסום של החברה לכדי 2 מיליון דולר.

באותה שנה קיבל אידיאולוג'יק את דריסת הרגל הראשונה שלו בתקציב כשחלק מהפעילות הועבר אליו לצד משרדי האינטראקטיב שליוו אז את משרדי הפרסום הכלליים של החברה - y&r אינטראקטיב של שלמור-אבנון-עמיחי שאז פעל כמשרד נפרד והיום פעילותו מוטמעת בתוך משרד הפרסום; ונקסט-אין שהייתה אז בבעלות חלקית של ראובני-פרידן.

שנתיים מאוחר יותר, כשבק כבר לא הייתה בפרטנר ועל כסאה ישב ארז פז שעבד עם אידיאולוג'יק עוד בתפקידו כסמנכ"ל שיווק בקוקה קולה, התחזק המשרד מאוד כשקיבל לידיו לראשונה את רכש המדיה של החברה באינטרנט.

היה זה צעד חסר תקדים בחברה, שכן עד סוף 2008 רכשה יונייטד, מי שהייתה אז חברת המדיה המשותפת של שלמור וראובני, עבור פרטנר את כל הפרסום בכל המדיות. לאידיאולוג'יק נפתח חלון הזדמנויות כשבשנה זאת פורקה יונייטד והפכה בגלגול אחר ליוניון שבבעלות אורן יוניוב. תקציב המדיה נשאר אמנם ביוניון, אך תקציב רכש המדיה באינטרנט הועבר כאמור לאידיאולוג'יק.

עם הזמן צומצם גם מערך הפרסום של הקריאטיב באינטרנט: נקסט-אין, שנפרדה מראובני-פרידן, נפלטה ממנו ונותרו y&r אינטראקטיב ואידיאולוג'יק.