נדחתה בקשת רשות המסים לדון בתיקים של עשרות מיליוני שקלים

הרשות, שנמצאת תחת אחריות משרד האוצר המסוכסך עם ארגון הפרקליטים, הגישה את הבקשה מחשש שאותם תיקים יתיישנו - אך ועדת החריגים של הפרקליטות דחתה את בקשתה

ועדת החריגים של הפרקליטות דחתה השבוע בקשה של רשות המסים לקיים דיונים בשני תיקים בשווי של עשרות מיליוני שקלים. הרשות, שכידוע נמצאת תחת אחריותו של משרד האוצר שנמצא בסכסוך עם ארגון פרקליטי המדינה, הגישה את הבקשה מחשש שאותם תיקים יתיישנו, הנאשמים יתחמקו מעונש, וקופת המדינה תפסיד סכומים ניכרים.

ארגון הפרקליטים שובת מזה חודש ימים, והפרקליטים מתייצבים לדיונים בבית משפט רק בכפוף להחלטת ועדת החריגים. אמש (ג') דחה ארגון הפרקליטים את הצעת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, להעביר את הסכסוך עם משרד האוצר לבוררות אותה ינהל הנשיא הפורש של בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר. בבסיס הסכסוך עומדת דרישתו של הארגון לתוספות שכר בסכום של כ-15 מיליון שקל.

מארגון הפרקליטים נמסר בתגובה: "אין גבול לציניות במשרד האוצר. מצד אחד פקידי האוצר מבזים את הפרקליטים, מסרבים להיפגש איתם, מסרבים לנהל משא-ומתן בתום-לב, בשעה שהפער בין הצדדים עומד על מיליונים בודדים של שקלים וגורמים לכאוס במערכת המשפט. מצד שני מגישים בקשות לאותם פרקליטים שיעזרו להם בתיקים שיקרים לליבם. מוטב היה שאנשי הרשות יפנו לשר האוצר ולממונה על השכר ויבקשו מהם להתעורר ולסיים את המשבר בצורה מהירה ויעילה, כיוון שהאוצר פוגע יותר מכל בעצמו".