דגל בצבעי ה"קשת"

מה עמד מאחורי ההדחה של סיוון דרור מ"האח הגדול" ושל דנה אינטרנשיונל מ"כוכב נולד"?

וואו, מאיפה להתחיל? לא מעט דיונים התקיימו השבוע באינטרנט לגבי מה שקורה בבית "האח הגדול" ואצל הזכיינית שמשדרת אותו.

זה החל בביקורת נוקבת של גולשים על המהלך שדחה את ההדחה, במפתיע, בעוד 4 ימים. שולחי מסרונים חשו עצמם מרומים. אני מודה שלא גיליתי אמפטיה כלפיהם, לא בגלל שלא סלדתי כמותם מהאקט החמדני, אלא בעיקר בגלל שמי שטורח לא רק לצפות, אלא גם לשלוח SMS'ים - מגיע לו! (ע"ע "מקובלים" שמתגלים כסוטים ו"דולות" שמתגלים לכאורה כתוקפים).

הדיון השני נגע להדחתה של סיוון דרור המצודדת. הטענה היתה שההפקה לא השקיעה בה מספיק וחשפה אותה לעין הצופים, ומאחר שבתוכנית הזאת מצביעים עבור מי שרוצים להגן עליו - ולא כדי להדיח, הרי שדרור הודחה בעצם לא בידי הצופים אלא בידי ההפקה.

אחד המניעים האפשריים, לכאורה, היה נטיותיה המיניות, או שמא לומר הדו-מיניות. הנשיקה שלה עם סיוון אחרת, הקפיצה את הצופה השמרן שמוכן לקבל את הרומן בין עתי לליהיא, שכזכור הגיעה לתוכנית כשהיא מאורסת, מאשר לראות נשיקה בעלת מאפיינים לסביים: מוטב להציג את כל הלסביות באור גברי מעט, כמו פרידה - ולא כ"תואמות שירלי בוגנים", נשיות, אמהות ויפות.

קטונתי מלנחש את המניעים הנסתרים (אם בכלל יש כאלה) של ההפקה או הזכיינית, אבל כשכל זה קורה בשבוע שבו אנו מתבשרים גם על ההדחה של גל אוחובסקי ודנה אינטרנשיונל מחבר שופטי "כוכב נולד" (כדי ליצור לכאורה הרכב "סולידי" יותר), אפשר בהחלט שקשת פתחה כאן חזית מול אחת הקהילות היותר מילטנטיות בישראל.