הכוח הנשי הלך לעזאזל

רבניות יקרות, אתן עושות פה עוול לעצמכן וגם לבנות אותן אתן טורחות להפחיד

רבניות יקרות. למרות שאינני שייכת לקהלכן, ותפיסות העולם שלנו שונות, שלא לומר, הפוכות, ראיתי בכן את אחיותי. הרי כולנו בנות המין הנשי. תמיד ליוותה אותי האמונה שיש תכונות נשיות אוניברסאליות, שחצאית מיני או שביס לא יכולים לשבש.

תכונות כמו תבוניות, רגישות, ראיית עולם רחבה, חמלה, אהבה, יכולת ניתוח מורכבת, כל מה שמבדיל אותנו מבני המין הגברי. הרי לא פעם אנחנו מוצאות את עצמנו, כן, גם אתן שם בבני ברק, ירושלים, או אלון מורה, ואל תתביישו להודות, מקטרות על הבעלים חסרי המעוף, שלא מסוגלים ללכת וללעוס מסטיק ביחד וכל כך אטומים למה שמתרחש סביבם.

כל זה קרס כשקראתי את המכתב עליו חתמתן והזדעזעתי. במכתב אתן קוראות לבנות ישראל להימנע מעבודה עם ערבים, להיזהר מכל מיני יוסופים שהופכים ליוסף, סמיר שנהיה סמי ועבד שהופך לעמי. במכתב אתן מורות להן לא לצאת עם אותם גויים ולא לשרת בשירות לאומי, בקיצור להתרחק מכל פיתוי גויי כדי לשמור על צביונו של עם ישראל.

נו, בנות, אתן לא באמת רציניות. מעבר לעובדה שמדובר בגזענות לשמה, אתן עושות פה לא רק עוול לעצמכן, אלא גם לבנות אותן אתן טורחות להפחיד כל כך.

עד כמה שמכתב הרבנים היה מקומם, ההחלטה אם להשכיר דירה לערבי או לא להשכיר דירה לערבי, היא עניין מושכל. אהבה היא עניין שבלב. מנסיונכן הרב, האם באמת אתן חושבות, שניתן להורות לזוג מעורב של יהודיה וערבי להפסיק לאהוב, כי ככה החלטתן? האם בעקבות המכתב יכבו הבנות את תשוקותיהן?

לעיתים, רבניות יקרות, קורה בדיוק המצב ההפוך. דווקא האיסור על הקשר הופך אותו ליותר אטרקטיבי. האם לא נכון יותר להשקיע בחינוך שהאמהות נותנות בבית, לחדד את היכולת להבדיל בין טוב לרע, מאשר להנחית מיני הנחיות שכאלה שבמילא אין להן תכלית, חוץ מאשר ללבות את אש השנאה והגזענות?

חוץ מזה, אתן מוכנות לחתום שכל יהודי חובש כיפה הוא בהכרח צדיק וה"קוצי-מוצי" של לפני החתונה יישאר גם אחריה?

גם אתן יודעות היטב שחייה של בת ישראל כשרה שהזדווגה עם יהודי אדוק, עלולים להפוך לגיהנום. גם אם לא יחיו בכפר הערבי אלא בהתנחלות בשומרון או במאה שערים.

יש לי תחושה שמי שעומד מאחורי המהלך של ארגון להב"ה, שיזם את המכתב, הם אותם רבנים מהמכתב הקודם. הבעיה שלי לא איתם, הבעיה היא אתכן.

מותר האישה מן הגבר, הוא ביכולת להביט על מעשי הגברים מהצד, כמו על ילדים, לנשום עמוק ולהראות להם בעדינות, בלי שירגישו חלילה שפוגעים בגבריותם, את הדרך הנכונה. קוראים לזה מניפולציה נשית לגיטימית. משום מה החלטתם שלא להשתמש בה הפעם, אלא להצטרף אליהם. לא מתאים לכן.

היום נפטר אבי כהן ז"ל. המשפחה התלבטה אם לתרום את איבריו, או להשאיר אותו מחובר למכשירים עד שליבו ידום. מספר רבנים הפעילו על אשתו ובניו לחץ והבטיחו ניסים ונפלאות רק כדי שאבריו לא יתרמו.

אחד הרופאים הבכירים מאיכילוב זעם על התרגיל המלוכלך שעשו הרבנים בניגוד להבנות שהושגו איתם, שלא יתנגדו לתרומת איברים. רבניות יקרות, במקום לצאת במסע גזענות מיותר, אולי תשתמשו בכוח שלכן כדי לעודד תרומת איברים ולהציל נפש אחת בישראל?