בעלי המניות של חברת תפרון אישרו את העסקה עם נובל

מנכ"ל תפרון, עמית מרידור: "תפרון יוצאת לדרך חדשה" ■ "נסללה הדרך להשלמת תוכנית ההבראה והבטחת פוטנציאל הצמיחה של החברה"

בעלי המניות של חברת הטקסטיל תפרון אישרו היום את העסקה עם נובל מקנדה ברוב של 82.3% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין בעסקה. במקביל, המשקיע הפרטי דני מגן משך את בקשתו לצו מניעה כנגד מבטח שמיר, בנוגע להקצאת המניות בעסקת נובל למבטח שמיר. ‏

‏"תפרון יוצאת לדרך חדשה", אומר היום מנכ"ל החברה, עמית מרידור. "עם אישור העסקה על-ידי בעלי המניות ברוב מוחץ, נסללה הדרך להשלמת תוכנית ההבראה והבטחת פוטנציאל הצמיחה של החברה. עוד עבודה רבה לפנינו, אך אנו בהחלט בדרך הנכונה".

העסקה כוללת שני מרכיבים - רכישת נכסי נובל במוצרי האל-תפר (‏seamless‏) והסכם השקעה שיזרים לתפרון 5.2 מיליון דולר, לפי מחיר של 2.1 דולר למניה. עם השלמת העסקה יחזיקו נובל, מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר וקבוצת רימון בראשות צבי לימון, בגרעין שליטה של כ-49% ממניות תפרון.

נזכיר, שהמשקיע הפרטי מגן טען שאישור העסקה טומן בחובו הטבה למשקיעים ובהם מבטח שמיר, שנציגיהם מכהנים כנושאי משרה ודירקטורים בתפרון, ודרש לבצע הנפקת זכויות במחיר העסקה כדי למנוע קיפוח של יתר בעלי המניות.‏ את מבטח שמיר מייצגים עורכי הדין ניר סברוב ויניב טל ממשרד שניצר גוטליב סאמט, ואת מגן - עו"ד גיא גיסין ממשרד גיסין ושות'. "המבקש (מגן), לאחר דיון ממושך שהתקיים בבית המשפט המחוזי ולאחר שמיעת הטענות, משך את בקשתו לצו מניעה בקשר למניות נשוא העסקה שאושרה היום באסיפה הכללית של תפרון", אומר עו"ד סברוב. "בנוסף, הומלץ למבקש לשקול את המשך ניהול ההליך העיקרי שהגיש (המרצת הפתיחה). להבנתי, מדובר בתביעה משוללת כל יסוד".

מבטח שמיר מסרה היום, כי "ההשקעה נועדה לאפשר לחברה לבצע תהליך הבראה תפעולית ופיננסית ולשמור על מקומות התעסוקה של כאלף עובדים. צר לנו על התהליך המיותר והמטעה שבוצע ע"י מר דני מגן. אנו מקווים שהחלטת השופט לסלק הפרעה זו מהדרך תסייע לחברה להתרכז בתוכנית ההבראה שבפתח. מבטח שמיר רוצה לברך את חברת נובל שנאותה להשקיע בחברה ולהעביר את כל פעילות היצור לישראל, מהלך שיאפשר לחברה ליצור מקומות תעסוקה נוספים".‏

תפרון, המנוהלת מאז ינואר האחרון על-ידי עמית מרידור, פעילה בשלושה תחומים: אל-תפר, טקסטיל רגיל וייצור בגדי ים. שווי השוק של תפרון בת"א ומעבר לדלפק בארה"ב הוא 12 מיליון דולר.