מביטחון לפיננסים: מיקאל נכנסת לסיגמא של דן גלאי

החברה שבשליטת מיקו גילת ורוני נפתלי רכשה 15% מבית ההשקעות

משקיע מפתיע בבית ההשקעות סיגמא: חברת מיקאל של מיקו גילת ורוני נפתלי, שעסקה עד לא מזמן בתעשיות ביטחוניות, הודיעה היום כי רכשה כ-15% מבית ההשקעות שבשליטת פרופ' דן גלאי ובנו אורי, המשמש גם כמנכ"ל.

מחיר העסקה לא פורסם, אך ניתן להעריכו בכ-4.5-4 מיליון שקל - יחס של כ-1.8%-2% על נכסי סיגמא (המקובל בענף) אשר מנהלת כ-1.5 מיליארד שקל, ומחיר המשקף שווי של 27-30 מיליון שקל לבית ההשקעות.

גילת, המשמש כמנכ"ל מיקאל, הסביר היום ל"גלובס" את השינוי המפתיע בפעילות של החברה, ואמר כי "במקצוע שלי אני כלכלן. זה שעשיתי הרבה שנים דברים אחרים, זה סיפור אחר".

על הבחירה בסיגמא אמר גילת, כי "זו נראית לי השקעה נהדרת. את דן גלאי אני מכיר המון שנים, והידע שלו בתחום ניהול הסיכונים הוא גדול. עזרא עטר (מנהל הפיתוח העסקי, ת.ק ור.ש.) עם הניסיון שלו בניהול קרנות, ואורי גלאי שמביא דור חדש לתוך העסק, הם שילוב מנצח. זו הסיבה שהעדפנו להשקיע בסיגמא ולא בבית השקעות גדול יותר".

נשארו עם הפעילות האזרחית

סיגמא נוסד על ידי דן גלאי, המומחה בתחום ניהול הסיכונים, בשנת 1992 ביחד עם רבקה פרי, אשר לפני כשלוש שנים מכרה את חלקה בו (50%). לפני כשנה ניהלה רשות ניירות ערך חקירה נגד בכירי בית ההשקעות, בחשד לעבירות על חוק ני"ע. החקירה נגעה למכירת ניירות ערך שהוחזקו באופן אישי על ידי פרי, לקרנות הנאמנות של סיגמא.

עזרא עטר, מנכ"ל פריזמה גמל לשעבר, הצטרף לסיגמא בסוף 2009 כמנהל פיתוח עסקי, אך גם השקיע בחברה כמיליון שקל תמורת 15% מהמניות, עת ניהלה סיגמא כ-300 מיליון שקל בלבד. מאז, רכשה סיגמא את תיקי ההשקעות של ספירה ובונוס.

באשר למיקאל, נזכיר כי לפני חודשיים הושלמה העסקה במסגרתה נמכרה לאלביט הפעילות הביטחונית של מיקאל, שכללה את החברות סולתם,ITL וסיימר, תמורת 69 מיליון דולר. נפתלי (מבעלי החברות הציבוריות מי עדן וביג) ושותפו גילת, שהקימו את מיקאל בעקבות סדרת רכישות של חברות שהחלה עם חברת סולתם בשנת 98', השאירו בידיהם את הפעילויות האזרחיות של החברה.