האם כמות הגז ב"לוויתן" תעודכן בעתיד כלפי מעלה?

הגיאולוג של רציו בשיחת ועידה עם אנליסטים: "אין ספק שכל קידוח שייעשה בשדה הזה ישנה את המספרים לכאן או לכאן" ■ גדעון תדמור: "עברנו כרגע ל-16 TCF ללא שום סיכון"

בתחילת שנת 2011 תגיע למימי ישראל אסדת קידוח נוספת על מנת לבצע קידוחי אימות במבנה "לוויתן". כך אמר היום (ד') גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה , בשיחת ועידה עם אנליסטים. השיחה התקיימה שעות ספורות לאחר פרסום תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים ב"לוויתן", שהצביעו על כמות של 16 TCF במאגר.

"אלה הם התוצאות מהשכבה המקבילה לשכבות שבהן התגלה הגז ב'תמר' ו'דלית'", אמר תדמור. "עברנו כרגע ל-16 TCF ללא שום סיכון. אסדה נוספת תגיע בתחילת 2011 והמטרה היא לבצע את קידוח ההערכה ב'לוויתן'. טרם הוחלט על התקציב של אותו קידוח או מיקומו. המטרה היא לייעד את הגז מ'לוויתן' לייצוא. לצורך כך נדרשת השקעה של עשרות מיליארדי שקלים בתשתיות".

בשיחה השתתף גם איתן אייזנברג, הגיאולוג של רציו . אחת השאלות של האנליסטים נגעה לסבירות שהמספרים יעודכנו בעתיד כלפי מעלה, כלומר שבעתיד יודיעו השותפויות על כמות גדולה מ-16 TCF; אייזנברג ענה כי "אנו לא מצפים לשום הפתעות יוצאות דופן אבל אין ספק שכל קידוח שייעשה בשדה הזה ישנה את המספרים לכאן או לכאן. אבל כרגע, סדר הגודל הוא כפי שפורסם".

כאשר נשאל אילו נתונים חסרים על מנת לקבוע את הגודל הסופי של המאגר, ענה תדמור: "גם ב'תמר' ביצענו קידוחים נוספים ועדכנו את המספרים. על מנת להגיע להערכת רזרבות - שזה השלב הבא - צריך לבצע קידוחי הערכה שנמצאים במקום אחר - במרחק ניכר - מהקידוח הנוכחי. כתוצאה מכך נקבל מידע מהימן יותר על הרזרבות ולא רק על הנקודה שבה קדחנו".