דנקנר שוב מממש בנובה: מכר מניות ב-5 מיליון דולר

קבוצת IDB מחזיקה כעת ב-11.3% ממניות נובה, שטיפסה מתחילת השנה ב-27% ■

לפני כמה שבועות כתבנו כאן על הגבהים דלילי החמצן שאליהם נסקה מניית נובה , ועל מימושי בעלי עניין שנוצרו בעקבותיהם. קרן ההון סיכון תעוזה מכרה חלק ניכר מהחזקותיה בחברה לפני כחודש, ואילו עכשיו הגיע תורה של כלל תעשיות והשקעות (כת"ש) מבית אי.די.בי של נוחי דנקנר.

ממסמך שהגישה הבוקר נובה לרשות ני"ע האמריקנית עולה, כי במהלך תקופה של עשרה ימים - בשבועיים הראשונים של החודש - מימשה כת"ש 650 אלף מניות תמורת 4.9 מיליון דולר, ולפי מחירים שנעו בין מינימום של 7.285 דולרים למניה למקסימום של 7.731 דולרים. בעקבות המכירה נותרה כת"ש עם החזקה של 11.3% מהון החברה - החזקה ששוויה 23 מיליון דולר וכזו שעדיין מגדירה את כת"ש כבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

נובה, המפתחת מכשירי מדידה שבודקים את עובי שכבות הסיליקון בתעשיית המוליכים למחצה, הפכה בשנתיים האחרונות לאחת מיצרניות הערך הבולטות מבין החברות הישראליות הנסחרות בנאסד"ק. במהלך תקופה זו הוסיפה לערכה המניה 1,683%, וכך מי שהאמין בה כשהייתה ברצפה - צוחק כרגע כל הדרך אל הבנק. נובה נסחרת לפי שווי של 206 מיליון דולר.

אין זו הפעם הראשונה שבה כת"ש מממשת מניות נובה. הפעם האחרונה התרחשה במארס האחרון, אז סכום המימוש היה דומה - 5.1 מיליון דולר - אך מחיר המכירה עמד על 5 דולרים, 32% מתחת לממוצע המחירים שלפיו בוצעה המכירה הנוכחית.

כך או אחרת, המימושים של כת"ש ושל קרן תעוזה מגדילים את ההון הצף במניות נובה, וכך מאפשרים למשקיעים אחרים - דוגמת מוסדיים אמריקניים - לאסוף את המניות שנמכרו.

ייתכן שזה מה שיקרה בשבועות הקרובים, ולאו דווקא בגלל המימוש של כת"ש. הנהלת נובה תמריא בשבוע הבא לניו יורק המושלגת כדי לקיים בה כנס משקיעים, ולפתוח את המסחר בנאסד"ק. האירוע יתקיים ביום שני, 10 בינואר, ויהיו נוכחים בו גבי זליגסון, מנכ"ל החברה, ומיקי ברנשטיין, היו"ר.