עוגן נדל"ן: עבודות הבנייה לאלישרא בחולון יימשכו 3 שנים

עובדי אלישרא המשיכו לשבות גם היום ■ לקראת המעבר למתחם אלביט בחולון- עוגן נדל"ן הודיעה על הסכמה עקרונית להתחלת העבודות

עוד המשבר בחברה הביטחונית אלישרא מערכות אלקטרוניקה נמשך, הודיעה חברת עוגן נדל"ן מניב כי הושגה הבנה עקרונית עם הנהלת אלישרא על הארכת הסכמים קודמים, להקמת מבנים שישרתו את החברה לקראת מעברה הצפוי לחולון. המבנים החדשים, שישתרעו על שטח של עד 26,000 מ"ר במתחם חברת אלביט מערכות שבאזור התעשייה בחולון, עתידים לשמש את חברת אלישרא, לקראת המעבר של כ-1,000 עובדיה מבני ברק.

אלביט מערכות מחזיקה ב-70% מאלישרא, המתמחה בייצור מערכות של לוחמה אלקטרונית ו-30% מהחברה מוחזקים בידי התעשייה האווירית.

עובדי אלישרא החלו בשבועיים האחרונים לשבש העבודות בחברה, נוכח מה שטענו כוונת הנהלת החברה לפרק אותה - ולפזר את עובדיה בין חטיבותיה של אלביט מערכות. לטענת העובדים וההסתדרות, בדיקות שנעשו בשבועות האחרונים העלו כי הנהלת אלישרא מתכוונת לבצע את המיזוג בלי שהכשירה מבנים מתאימים ומבלי שהשיגה אישורי בנייה נחוצים מעיריית חולון- למען האצת התהליך לקליטת עובדי אלישרא בתוך אלביט- מה שלדעתם מעיד על הכוונה לפרק את החברה.

בתחילת השבוע עובדי אלישרא פתחו בשביתה כללית והשביתה נמשכה גם היום. ביום ראשון עתידים העובדים לשוב לעבודה, אך עם זאת השיבושים עתידים להמשך.

בהנהלת אלישרא הבהירו בימים האחרונים כי בניגוד לטענת עובדי החברה, פירוקה לא עומד על סדר היום של חברת האם שלה, אלביט מערכות. גורמים בחברה הבהירו כי הודעת העוגן, על הבנות שיביאו להקמת המבנים החדשים לעובדי אלישרא במתחם אלביט, מעידה כי אין כל כוונה לפרק את החברה וכי היא תמוזג במתחם כמקשה אחת.

יודגש כי בהודעת עוגן נדל"ן לבורסה, צוין כי העבודות להקמת המבנים שישמשו את אלישרא- יימשכו כשלוש שנים.

עם זאת, החשדנות בקרב עובדי אלישרא נמשכת ושם אמרו כי "מתחת לפני השטח נעשים ניסיונות לקבוע עובדות חדשות של פיזור עובדים בין החטיבות של אלביט- מה שיוביל למעשה לפירוק החברה".