הרשעת קצב, הסיקור העולמי: "הלם - הנשיא הישראלי אנס"

העולם בהלם: סיפור הרשעתו של משה קצב מסעיר גם את התקשורת הבינלאומית: כתבים מהעולם כולו - מבריטניה ועד איראן - דיווחו על הפרשה הדרמטית

הרשעתו הדרמטית של נשיא המדינה השמיני של מדינת ישראל, משה קצב, זוכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת בעולם. כתבים ממדינות רבות הגיעו הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי לסקר את הכרעת הדין.

"הכרעת הדין שהוקראה היום מסיימת שנה וחצי של משפט סוער. נשיא ישראל לשעבר משה קצב נמצא אשם בשני סעיפים של אונס והטרדה מינית", אמרה כתבת CNN, פאולה הנקוק, בשידור ישיר מישראל, כשהכתובת "BREAKING NEWS" מלווה אותה ומשנה את לוח השידורים.

"קצב נמצא אשם בשני מעשי אונס ומקרה הטרדה מינית אחד בתקופה שהיה שר תיירות, משרה בה כיהן בשנת 1996", דיווחה הכתבת מישראל. "הוא נמצא אשם גם בסוגים נוספים של הטרדות מיניות ובתקיפה מינית של עוד שתי נשים בזמן שהיה נשיא, תפקיד בו החל לכהן בשנת 2000".

הנקוק הוסיפה תיאורים מתוך אולם הדיונים. "במשך שעה שלמה 3 השופטים שמצאו אותו אשם, הפילו את חומות ההגנה שצוות ההגנה שלו בנה. הם אמרו שהם דוחים מכל וכל את גירסתו של קצב למהלך האירועים, ולכן אמינותו מוטלת בספק", ציינה כתבת CNN. "השופטים אמרו שיומן הפגישות שלו נוגד את גירסתו, והם פוסלים את האליבי שסיפק".

גם באיראן מדווחים על פרשת הנשיא האנס

גם ברשתות הבריטיות התקשו להתעלם מהפרשה. המבזקים נפתחו בידיעה שאמרה "נשיא ישראל לשעבר נמצא אשם בשני סעיפי אונס בבית המשפט בתל-אביב. משה קצב כיהן כנשיא משנת 2000 עד שנת 2007, ונמצא אשם בהטרדה מינית של עובדת". בנוסף הם התייחסו גם לאפשרות של עסקת הטיעון שקצב פיספס. "קצב סירב בעבר לעסקת טיעון שהיתה פוטרת אותו מסעיף האונס בפסק הדין", דווח.

ברשת FOX דיווחו על "פסק דין עגום לנשיא ישראל לשעבר", ופירטו את המהלכים הצפויים. "בשלב הזה הוא יכול לבחור להגיש ערעור לבית הדין הגבוה לצדק. לא בטוח שזה מה שיעשה, וכמובן יש את העניין של גזר הדין. אנחנו יודעים שלאונס בישראל יש עונש מינימלי של 4 שנים בכלא, שיכול להגיע עד 16 שניות מאסר", והדגישו: "כמובן שהוא נמצא אשם בשני מקרי אונס".

סיקור הפרשה לא נעלם גם מעיני התקשורת האיראנית. סוכנות הידיעות פרס-טי.וי באיראן דיווחה באריכות ובפרטי-פרטים על מעשיו של הנשיא קצב. האיראנים הדגישו את העובדה שהדיון נערך בדלתיים סגורות, הרחק מעיני התקשורת, והזכירו כי היום יושב בתפקיד שמעון פרס.