נחשו מי השותפות בתגליות הגז שלא ישלמו ב-2010 מס?

השותף הכללי בדלק קידוחים ואבנר מעריך כי לא צפויה לשותפויות המוגבלות הכנסות החייבות במס לשנת 2010 ועל כן לא יחלקו רווחים השנה

בעוד הקרב על חלקה של המדינה בתגליות הגז נמצא בעיצומו ואף מחריף עם ההודעה על התגלית ב"לוויתן" אתמול, השותפויות דלק קידוחים ואבנר , דיווחו הערב (ה') כי השותף הכללי מעריך כי לא צפויה לשותפויות המוגבלות הכנסות החייבות במס לשנת 2010 ועל כן לא יחלקו רווחים השנה (חלוקה ראשונה).

זאת, לאור ההשקעות המהותיות שביצעו בשנת 2010, בהיקף כולל הנאמד בסך של מעל ל-800 מיליון שקל (כל אחת מעל ל-400 מיליון שקל), אשר בחלקן מוכרות למס בשנה זו, בין היתר בפרויקט ים תטיס, בפיתוח פרויקט "תמר" ובפעילות אקספלורציה ובהתבסס על אומדנים והנחות בדבר התוצאות הצפויות לשנת 2010.

דלק קידוחים ואבנר מבהירות כי מדובר בהערכה וכי טרם נקע גובה ההכנסה/הוצאה לצרכי מס למחזיק זכאי בשל החזקת יחידה מיחידות ההשתתפות לשנת המס 2010 מאחר ועדיין לא בוצעה ביקורת ספרי השותפות ע"י רו"ח ושלטונות מס הכנסה - פקיד שומה למפעלים גדולים לשנת 2010.

לאחר ביקורת שלטונות מס הכנסה ועם קביעת גובה ההכנסה /ההוצאה לצרכי מס למחזיק זכאי, תוצא תעודה לצורך חישוב ההכנסה/ההוצאה לצרכי מס למחזיק זכאי ויוצא דווח מיידי בהתאם.

נציין כי מדובר במס החברות ולא בתמלוגים בשיעור של 12.5% בהן מחויבות השותפויות הנ"ל בגין הכנסותיהם למדינה.

יחידות ההשתתפות של אבנר בבורסה זינקו מתחילת השנה ב-77% ושווין עומד על 8.3 מיליארד שקל. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים זינקה ב-56.7 ב-2010 ושוויה עומד על 7.76 מיליארד שקל.

השותפויות המוחזקות ע"י דלק אנרגיה שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה מחזיקות ברשיונות רבים כאשר הבולטים בהם הם הרשיונות "תמר" ו"לוויתן" אשר הוכרזו כתגליות גז טבעי וגם ים תטיס שכבר מייצרת להן הכנסות במשך כ-6 שנים.