לדור על הרשעת קצב: "לצד העצב, יום של התעלות - כולם שווים בפני החוק"

פרקליט המדינה: "מעטות המדינות שהיו מושיבות נשיא על ספסל הנאשמים ומביאות לידי מיצוי הליך פלילי נגדו"

"לצד העצב והבושה, זהו יום של התעלות, תעודת כבוד לחברה הישראלית. מעטות המדינות שהיו מושיבות נשיא על ספסל הנאשמים ומביאות לידי מיצוי הליך פלילי נגדו. בישראל כולם שווים בפני החוק, שררה לא תקנה חסינות מפני הדין לעבריינים" - כך מסר הערב (ה') פרקליט המדינה, משה לדור, בעקבות הרשעתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב באונס ובשורת עבירות מין נוספות.

עוד אמר לדור בהודעתו, כפי שדווח בגלי צה"ל, כי פסק הדין מוכיח את חשיבותה של מערכת המשפט. "הפרקליטים הובילו מסע אל הצדק למרות ספינים, מסע תקשורתי וכל תרגיל יחצ"ני שכתוב בספר", אמר.

במסיבת עיתונאים ציין לדור כי אין בכוונתה של התביעה לבחון מחדש את עניינה של המתלוננת א' הראשונה מבית הנשיא. התיק בעניינה של א' הראשונה מבית הנשיא נסגר ביוני 2007.

עורכי דינו של קצב עדיין לא החליטו האם יערערו על הכרעת הדין. עורך דינו, ציון אמיר, אמר הערב (ה') לגלי צה"ל כי הוא "אינו מסכים להכרעת הדין", ועם זאת, הוא לא בטוח כי מרשו יבחר לערער עליה.

מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, בירך את ראש אגף החקירות והמודיעין, יואב סגלוביץ', שניהל את חקירתו של הנשיא לשעבר. "זו דוגמה להתנהלות אגף והחקירות והמודיעין. זו היתה חקירה ערכית שכל מטרתה להגיע לחקר האמת. על אף האווירה הציבורית הקפדת לנהל את החקירה רחוק מאור הזרקורים", אמר כהן לסגלוביץ'.