החל מיום א': שיבושים קשים ברכבת בעקבות השריפה

אחרי השריפה ברכבת, שהובילה לפציעתם של יותר מ-100 בני אדם, החליטו ברכבת ישראל להפסיק את תנועת כל הקרונות מהדגם אשר הוביל לשריפה ■ אלו קווים יושבתו?

בעקבות ההודעה על השבתת כל הקרונות מסוג IC3 מדנמרק, צפויים שיבושים קשים בתנועת הרכבות כבר מיום ראשון הקרוב, ועד להודעה חדשה. רכבת ישראל הודיעה כי בכוונתה להשבית 45% מהרכבות הנוסעות, מה שיוביל לביטול חלק מהקווים ולפגיעה בלוחות הזמנים של קווים אחרים.

בהודעה שנמסרה לתקשורת מטעם רכבת ישראל, פורסם כי הרכבת תבצע שינויים להתמודד עם הצמצום. נמסר כי למרות שמדובר ב-45% מהרכבות שיושבתו, הצמצום הדרוש בכמות הנוסעים הוא רק 15%. עוד נמסר כי נוסעים אשר רכשו כרטיסי "חופשי חודשי" לסוגיו לקו שיבוטל, יקבלו החזר כספי.

בין הקווים שתנועתם תופסק: קו תל אביב-ירושלים, קו הוד השרון-ראשון לציון וקו באר שבע-דימונה. בנוסף, נמסר כי לא פחות מ-11 תחנות יופסקו לחלוטין. מהרכבת נמסר כי הקווים שבוטלו הם רק אלו אשר להם קיימת חלופה של תחבורה ציבורית.

אתמול: "לעצור את כל הרכבות מהדגם הדני"

בעקבות אירוע השריפה השבוע ברכבת, שגרם לפציעתם של יותר מ-100 בני אדם, הורתה אתמול הנהלת רכבת ישראל לעצור את כל תנועת הרכבות מהדגם שהתלקח ועלה באש. מדובר בדגם 3IC מדנמרק, ש-48 קרונות ממנו קיימים היום בישראל.

ברכבת הודיעו אמש כי בדיקה מקיפה העלתה שמדובר בקרונות מסוכנים ובעקבות ההחלטה תחול ירידה במספר הרכבות הפעילות בישראל. "ועדת הבדיקה אשר מינה מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל, הציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים לאירוע השריפה, השוללים את ההנחה הראשונית כי השריפה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי ומעלה היתכנות לתקלה מכאנית", נמסר מרכבת ישראל.

השימוש יופסק עד השלמת הבדיקות

"כתוצאה מכך, הוחלט כי בשלב זה יופסק זמנית השימוש בקרונועים מסוג IC3 לצורך השלמת הבדיקות המכאניות אשר החלו מייד לאחר האירוע", נמסר עוד. בשלב זה, מצביעים הממצאים הראשוניים על ציר הקרדן כגורם אפשרי לפגיעה במיכל הסולר אשר ככל הנראה גרם לדלקה.

הקרדן הוא המעביר את הסיבוב מהמנוע אל הגלגלים וממוקם בחלקו הפנימי של מיכל הסולר. בשלב זה עדיין נבדקת הסיבה שהביאה לשבירת הקרדן. היום תפעל תנועת הרכבות כסדרה, למעט קו הרכבת בין בית שמש לירושלים ובין באר שבע ודימונה ויופעל שירות שאטלים עבור הנוסעים.